شناسهٔ خبر: 181468 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم مواجه کشورهای اسلامی با مسئله افغانستان/ اجماع میان جریان‌های سیاسی راه حل خروج کابل از بن بست است

آصفری// عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس،کمک و مواجه کشورهای اسلامی با مسئله افغانستان را در اجماع میان جریان های سیاسی این کشور مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی در تلاش است تا زمینه تعامل و هم افزایی در داخل گروه های سیاسی و قومی افغانستان را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری در رابطه با دیدار و رایزنی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان با مقامات کشورمان، گفت: متاسفانه کشور دوست و همسایه ما درگیر تنش های داخلی شده و این موضوع بر امنیت داخلی و حتی منطقه اثر گذاشته است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه شاهد فعالیت گروه های تروریستی از جمله داعش در این کشور هستیم و این موضوع موجب شده تهدیدهایی نسبت به کشورهای منطقه نیز ایجاد شود که نگرانی کشورهای مختلف را رقم زده است.

وی با بیان اینکه سازمان ها و نهادهای بین المللی باید تلاش کنند با میانجی گری و جلوگیری از مداخله های سیاسی کشورهای بیگانه، زمینه تعامل و هم افزایی در داخل گروه های سیاسی و قومی افغانستان را فراهم کنند، ادامه داد: در این میان جمهوری اسلامی نیز به دلیل دارا بودن تاریخ و فرهنگ مشترک و همچنین همجواری با افغانستان، آمادگی دارد از همه ظرفیت هایش برای بازگشت این کشور به ثبات استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه افغانستان با مشکل مهاجرت اتباع خود مواجه است و این موضوع مسائل حقوق بشری را تشدید کرده است؛ هر چند جمهوری اسلامی سالیان متمادی میزبان شهروندان این کشور بوده و تلاش کرده ابتکاراتی برای رفع مشکلات این افراد و بازگشت به کشورشان پیش بینی کند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کمک و مواجه کشورهای اسلامی با مسئله افغانستان می تواند تاثیر پررنگ و مهمی در اجماع میان جریان های سیاسی این کشور داشته باشد./

نظر شما