شناسهٔ خبر: 181460 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در ایام اربعین تمرکز بر استفاده از ظرفیت هواپیماهای داخلی است

هواپیما عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مردم می‌توانند در ایام اربعین از پروازهای عراقی برای سفر به این کشور استفاده کنند اما سعی شده بیشتر از ظرفیت هواپیماهای داخلی استفاده شود.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل حسین زهی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل سفر زائران در ایام اربعین حسینی، بیان کرد: تاکنون کمیسیون عمران جلسات متعددی با مدیران شرکت های هواپیمایی و راه آهن و حمل و نقل جاده ای در موضوع اربعین برگزار کرده است که در این نشست ها در وهله اول مقرر شد تا نرخ بلیت هواپیما، یک رقم ثابت یعنی ۸ میلیون تومان از مبداء تهران باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر در این جلسات مشخص شد که آژانس ها و شرکت های هواپیمایی ما می توانند خدمات بهتری نسبت به شرکت های هواپیمایی عراقی ارائه کنند فلذا مقرر شد تا جای ممکن از ظرفیت شرکت های هواپیمایی داخلی استفاده شود. مردم می توانند از پروازهای عراقی نیز برای سفر به این کشور در ایام اربعین استفاده کنند اما سعی شده تا بیشتر از ظرفیت ایرلاین های داخلی استفاده شود.

حسین زهی در ادامه اظهار کرد: در بحث حمل و نقل زمینی نیز تمهیدات خوبی از مرزهای شرقی کشور یعنی مرز میرجاوه تا مرز شلمچه اندیشیده شده است. سازمان شهرداری ها نیز برای ارائه خدمات به زائران حسینی ورود کرده است.

این عضو کمیسیون عمران، تصریح کرد: قطعا کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل کمیسیون بر قیمت ها در حوزه حمل و نقل نظارت خواهد داشت.

نظر شما