شناسهٔ خبر: 181458 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارتقاء مناسبات دوجانبه تجاری با ازسرگیری روابط میان تهران و قاره تحقق پیدا می‌کند

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، گفت: ازسرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک میان ایران و مصر، می‌تواند به ارتقاء مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه کمک کند.

به گزارش «نماینده»، احمد حسین فلاحی با اشاره به استقبال وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به بازگشت روابط ایران و مصر به عالی ترین سطح، گفت: جمهوری اسلامی در سیاست خارجی خود همواره بر بهبود رفع اختلاف نظرها و سوءتفاهم ها میان کشورها تاکید کرده است و این موضوع در رابطه با قاهره نیز صدق می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: روابط ایران با کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس طی چند مدت گذشته در حال بهبود بوده و این روند ادامه دارد لذا برداشتن گام های سیاسی برای توسعه مناسبات با مصر نیز می تواند به تقویت روابط میان ایران و کشورهای اسلامی کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در تلاش است تا سیاست تنش زدایی را اجرایی کند، ادامه داد: بدون شک این موضوع می تواند به عنوان الگویی برای دیگر کشورها نیز باشد زیرا وجود اختلاف میان کشورهای منطقه و همسایه صرفا به تامین منافع بیگانگان کمک می کند و این موضوع همان دسیسه ای است که کاخ سفید و تلاویو پیگیری می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت های خوب اقتصادی بوده و مصر می تواند بازار هدف خوبی برای کالاهای تولیدی کشورمان باشد، افزود: در واقع ازسرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور، می تواند به ارتقاء مناسبات تجاری و اقتصادی کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مقامات وزارت امور خارجه کشورمان فراموش نکنند که می توانند از ظرفیت گروه های دوستی پارلمانی نیز بهره ببرند تا شاهد برطرف شدن هر چه سریع تر موانع میان دو کشور باشیم./

نظر شما