شناسهٔ خبر: 181433 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تمدید رایگان گذرنامه‌ها برای اربعین امسال از امروز در سراسر کشور

پیاده روی اربعین برای سهولت زیارت اربعین، گذرنامه افرادی که 2 سال از انقضای آن گذشته است، با یک برچسب به صورت رایگان تمدید می‌شود. رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه می‌گوید: این اقدام از امروز در اداره گذرنامه سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش«نماینده»، در آستانه آغاز عملیات اربعین حسینی، بسیاری از متقاضیان زیارت اربعین در پی تمدید یا تعویض گذرنامه هستند. ستاد مرکزی اربعین در ماه‌های گذشته از زائران خواسته بود که این روند را به روزهای منتهی به سفر خود موکول نکنند. با این وجود، بسیاری از زائران هنوز گذرنامه خود را تمدید یا تعویض نکرده‌اند.

راهی برای تمدید گذرنامه‌های منقضی

از اوایل ماه محرم، موضوع گذرنامه زیارتی مطرح و مقرر شد تا برای سفر به عراق در ماه محرم و صفر، افراد به جای تمدید یا تعویض گذرنامه بین‌المللی، گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله بگیرند که هزینه آن هم ۵۰ هزار تومان اعلام شد. اکنون برای سهولت زیارت اربعین، با مذاکره با طرف عراقی طرحی جایگزین صدور گذرنامه زیارتی برای افرادی که اعتبار گذرنامه آنها منقضی شده، در نظر گرفته شده است.

تمدید گذرنامه با یک برچسب در سراسر کشور

علی ذوالقدری، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه گذرنامه‌های بین‌المللی افرادی که ۲ سال از اعتبار آنها گذشته است، با یک برچسب برای زیارت اربعین تمدید می‌شود، به خبرنگار فارس می‌گوید: افرادی که گذرنامه آنها تا سال ۱۴۰۰ معتبر بوده و اکنون ۲ سال از اعتبار آن گذشته است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره گذرنامه در استان‌های مختلف، بدون نیاز به تعویض، گذرنامه خود را تمدید کنند.

وی با بیان اینکه تمدید گذرنامه با برچسب فقط برای سفر به عراق در ایام اربعین است، می‌افزاید: روز گذشته تمدید گذرنامه‌هایی که ۲ سال منقضی شده است، در استان‌های تهران، قم، اصفهان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان صورت گرفت و از امروز این اقدام در اداره گذرنامه سراسر کشور انجام می‌شود.

تمدید گذرنامه‌های منقضی برای اربعین رایگان است

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه تمدید این گذرنامه‌ها رایگان است و زائران، میهمان امام حسین علیه‌السلام هستند، می‌گوید: پس از مراجعه افراد به دفاتر گذرنامه، همکاران ما در سیستم تمدید را انجام می‌دهند و به این ترتیب دیگر زائران معطل نخواهند شد.

به گزارش فارس، با تمدید رایگان و البته سریع گذرنامه‌هایی که ۲ سال از اعتبار آنها می‌گذرد، دیگر زائران نیازی به معطلی برای درخواست یا دریافت گذرنامه جدید ندارند و می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره گذرنامه در استان‌های مختلف، گذرنامه خود را برای سفر اربعین آماده کنند.

نظر شما