شناسهٔ خبر: 181432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت آگاهی‌رسانی به مردم درباره وضعیت مصرف انرژی با هدف صرفه‌جویی

رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه تلاش دولت در راستای تامین بنزین مورد نیاز کشور ستودنی است اما عدم تشریح واقعیت‌ها برای مردم و عادی جلوه دادن شرایط قابل قبول نیست، بنابراین باید به مردم در زمینه مصرف بالای انرژی و به ویژه بنزین هشدار داده شود.

به گزارش «نماینده»، عبدالعلی مظفری با بیان اینکه ایجاد محدودیت در سوخت‌گیری خودروها صرفا با هدف کنترل مصرف صورت گرفته است، گفت: به دلیل مشکلات فراوان در دیگر حوزه‌های اقتصادی دولت تمام تلاش خود را می‌کند که کوچکترین مشکلی برای مردم در حوزه تامین سوخت به‌وجود نیاید و تاکنون توانسته حتی واردات یا تبدیل نفتا به بنزین، سوخت مورد نیاز را تامین کند.

نماینده مردم سروستان، کرامه و خوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه این تلاش دولت ستودنی است اما عدم تشریح واقعیت‌ها برای مردم و عادی جلوه دادن شرایط قابل قبول نیست، چراکه این اتفاق برای آینده کشور مضر است بنابراین باید به مردم در زمینه مصرف بالای انرژی و به ویژه بنزین هشدار داده شود.

وی با اشاره به مصرف بالای سوخت توسط خودروهای داخلی، افزود: هرچند خودروهای داخلی سوخت بیشتری مصرف می‌کنند اما باید این آگاهی را به مردم داد که سرانه کیلومتر حرکت و پیمایش خودروها به ازای هر نفر در داخل نسبت به خودروها در سایر کشورها چندین برابر است، درواقع تعداد تردد خودروهای تک سرنشین در ایران چندین برابر دیگر کشورها است، لذا ضرورت داد در این زمینه فرهنگسازی شود و از مردم جهت تغییر شرایط کمک خواست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حجم بالای ترافیک، افزایش روزافزون آلودگی هوا، کاهش ارزآوری برای کشور، تحت شعاع قرار دادن مسائل اقتصادی و... را از جمله مضرات مصرف بیش از اندازه بنزین در کشور دانست و تاکید کرد: باید در این رابطه از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه به مردم آگاهی‌رسانی کرد.

نظر شما