شناسهٔ خبر: 181425 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استقبال از عضویت تهران در بریکس بیانگر شکست سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید دارد: استقبال کشورهای عضو بریکس از عضویت تهران، نشان می دهد سیاست یکجانبه گرایی ایالات متحده دچار چالش شده و دیگر کارایی ندارد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی با اشاره به اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، گفت: بدون شک همگان می‌دانند که آینده اقتصاد دنیا در دستان کشورهای آسیایی است و در این میان تهران به عنوان قدرت نوظهور در این حوزه می تواند کشوری تاثیرگذار در معادلات بین المللی محسوب شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: امروزه ایران عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای است که نشان می دهد، تهران جایگاه ویژه ای برای اعضای این مجموعه های اقتصادی دارد؛ در واقع جمهوری اسلامی توانسته در حوزه های مختلف خودکفا باشد و بومی بودن محصولات ایرانی سبب شده انحصارگرایی غربی ها زیر سوال برود.

وی با اشاره به اینکه عضویت در اتحادیه ها و مجموعه های بین المللی دارای ابعاد سیاسی نیز است، ادامه داد: به عبارتی می توان گفت که استقبال کشورهای عضو این مجموعه ها از جمله بریکس نشان می دهد سیاست یکجانبه گرایی ایالات متحده دچار چالش شده و دیگر کارایی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه حضور ایران در ائتلاف های بین المللی تحریم های کاخ سفید را برطرف می کند، افزود: نباید از یاد برد که این مجموعه های اقتصادی دارای قوانین خاصی بوده و موضوع مراودات مالی بر پایه استفاده از ارزهای ملی را فراهم می کند که این موضوع بر افول سلطه دلار هم اثر گذار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارتی کشورهای متعددی از جمله روسیه، چین و غیره که تحت تحریم آمریکا قرار دارند، با فعالیت در قالب این نهادهای بین المللی می توانند تحریم ها و محدودیت های مالی را دور بزنند که عملا سبب خنثی شدن اقدامات ضدبشری کاخ سفید می شود.

نظر شما