شناسهٔ خبر: 181352 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت فعلی در مسیر درست گام برمی‌دارد/دلیل بسیاری از مشکلات به دولت قبل بر می‌گردد

ولی بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فعلی در مسیر درست گام برمی‌دارد ، دلیل بسیاری از مشکلات به دولت قبل بر می‌گردد.

به گزارش «نماینده»، ولی‌الله بیاتی افزود: رییس جمهور در شرایطی کار را آغاز کرد که بحران اقتصادی در سطح کشور فراگیر شده بود و دولت گذشته همه مسایل کشور را به موضوع برجام و مذاکرات بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی گره‌زده بود.

وی با اشاره به اینکه، دولت قبل امیدوار بود با ارتباط با آمریکا بتواند مشکلات را حل کند، بیان کرد: آمریکایی‌ها مانع این توافق شدند و دولت آقای رییسی به عنوان یک دولت انقلابی یا باید مسیر را طی می‌کرد و تسلیم می‌شد و یا فرمایش مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی و عدم تکیه به فروش نفت را انتخاب می‌کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله رئیسی به طور قطع، مسیر دوم که به صلاح کشور بود را انتخاب کرد، یعنی کشور مستقل باشد و اگر قدرت‌ها خواستند با تحریم، جمهوری اسلامی را به زانو درآوردند، نتوانند به هدف شوم خود دست یابند.

بیاتی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ادامه داد: نباید اداره کشور، تنها با فروش نفت انجام شود و متکی به آن باشد و استقلال کشور دچار خدشه شود و آسیب ببیند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایستادن بر این تصمیم مهم برای کشور هزینه داشت و علت برخی افزایش قیمت ها و تورم موجود در اقتصاد کشور ناشی از تحریم بود.

بیاتی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فعلی به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد، افزود: دولت قبل، همه مسایل کشور را به خاطر مذاکرات متوقف کرده و یکباره تورم افسارگسیخته ایجاد شد و مشکلات متعددی برای دولت نوپای آقای رییسی به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم به وجود آمد و اکنون کم کم این بحران در حال فروکش است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریم‌ها علیه ایران بی‌تاثیر است و نرمش نشان می‌دهند و از طرفی ایران در سیاست‌های مختلف به ویژه سیاست خارجی با کشورها همجوار و قدرت‌های بزرگ مانند چین، تعامل اقتصادی فراگیر برقرار کرده است.

سخنگو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم واقع بین و منطقی هستند و می‌بییند که دولت در مسیر درست و استقلال کشور گام برمی‌دارد، بنابراین فشارهای ناشی از تحریم را تحمل می‌کنند.

بیاتی با تاکید بر اینکه باید وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد، گفت: اگر ما انتقادی به دولت داریم در راستای اصلاح امور است و نشانه مخالفت نیست یعنی اینکه مجلس با دولت همراه است.

بیاتی افزود: اینکه رییس دولت به همراه بخشی از کابینه به استان‌ها سفر می‌کند و از نزدیک مشکلات مردم را می‌بینند و برای رفع آن تلاش می‌کنند کار شایسته و پسندیده‌ای است و باید این روش ادامه‌ یابد.

نظر شما