شناسهٔ خبر: 181345 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حسینی‌کیا: کرمانشاه آماده پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی است

حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت آمادگی استان کرمانشاه برای میزبانی از زائران اربعین نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست چراکه امسال تمهیدات بسیار خوبی انجام شده است و مردم عزیز کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران هستند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی درباره اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان کرمانشاه در میزبانی از مشتاقان پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: تلاش‌های فراوانی انجام شده تا ان‌شاءالله در مراسم اربعین امسال، زائران عتبات عالیات از مرز خسروی عبور کنند.

وی افزود: استاندار محترم تلاش‌های فوق‌العاده‌ای انجام داده است و دستگاه‌های ذیربط اعم از اداره راه و شهرسازی و به ویژه مردم خوب و عزیز کرمانشاه که در مهمان‌نوازی از زائران اباعبدالله همیشه زبانزد بوده‌اند، همگی آمادگی دارند تا ان‌شاءالله از زائران میزبانی شایسته‌ای داشته باشند.

نماینده مردم سنقر در مجلس همچنین به انجام آسیب شناسی‌های انجام شده در زمینه رفع مشکلات راهپیمایی اربعین در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلاتی که زائران اربعین با آن روبرو بودند مربوط به وضعیت روکش آسفالت جاده‌های بین شهری بود که در این ایام در نقاطی از مسیر تعویض روکش ها در حال انجام است.

حسینی‌کیا عنوان کرد: یکی از دیگر مشکلاتی که زائران اربعین در سال‌های قبل داشتند مربوط به وضعیت گذرگاه‌های مرزی بود؛ در این خصوص گذرگاه‌های سمت ایران به اندازه کافی بود اما از سمت عراق محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشت که پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و آن طرف مرز به سایه بانی و تجهیزات مناسب تجهیز شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه «کرمانشاه آماده پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی است»، تاکید کرد: وضعیت آمادگی استان کرمانشاه برای میزبانی از زائران اربعین نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست چراکه امسال تمهیدات بسیار خوبی انجام شده است و مردم عزیز کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران هستند؛ امیدواریم امسال با ظرفیت‌های ایجاد شده، زائران عزیز یک سفر بسیار خوبی را تجربه کنند.

نظر شما