شناسهٔ خبر: 181313 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هتاکی به ساحت مقدس قرآن نشان از حرکتی سازماندهی شده غربِ غیرمتمدن در مقابل تمدن اسلام و مسلمین است

زهره سادات لاجوردی عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، قرآن‌سوزی در کشور سوئد را اقدام غیرمشروع و تکرار این اهانت‌ها در دانمارک را برخاسته از عداوت ریشه‌دار غرب با اسلام دانست و گفت: هتاکی به ساحت مقدس قرآن نشان از حرکتی سازماندهی شده برای صف‌آرایی جدیدِ غربِ غیرمتمدن در مقابل تمدن اسلام و مسلمین است.

به گزارش «نماینده»، زهره سادات لاجوردی با اشاره به آیه یرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ قرآن را پایدار و ماندگار خواند و ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن، اذعان داشت: دولت سوئد با صدور مجوز قرآن‌سوزی، آشکارا علَم دشمنی با اسلام و مسلمین را برافراشته و کینه‌ی پنهان دنیای استکباری معاصر با اسلام را هویدا ساخته است؛ چراکه از میان همه جریانات ضد استکباری دنیا هیچ‌یک به اندازه سیره‌ای که اسلام برای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی به پیروان خود آموخته، سد راه مستکبران عالم نبوده و نخواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: سال‌هاست که کشورهای غربی با رفتار دوگانه و سوء‌استفاده از مضامین و عناوین موجهی مانند دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان در جهت نقض استقلال، توسعه و پیشرفت کشورهای غیرهمراه با خود، حرکت می‌کنند.

وی افزود: سالهاست که در اروپا و آمریکا پس از گذشت چند دهه، کوچکترین اظهارنظر یا تشکیکی نسبت به موضوع هولوکاست با مجازات‌های ظالمانه‌ای همچون حبس‌های طولانی مدت و جرایم نقدی بسیار سنگین پاسخ داده می‌شود. برای غرب، دشمنی با اسلام تا حدی است که تاکنون حتی به کشورهای اسلامی فریب‌خورده و همراه با خود نیز اجازه پیشرفت نداده و بدون هرگونه امتیازدهی، صرفاً آنها را با اشاعه مظاهر دنیای مدرن سرگرم ساخته‌ است.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی قرآن‌سوزی در کشور سوئد را اقدام غیرمشروع و تکرار این اهانت‌ها در دانمارک را برخاسته از عداوت ریشه‌دار غرب با اسلام دانست و گفت: اقدام غیرمشروع کشور سوئد و تکرار این اهانت‌ها در دانمارک که برخاسته از عداوت ریشه‌دار غرب با اسلام روشنگر است؛ نشان از حرکتی سازماندهی شده برای صف‌آرایی جدیدِ غربِ غیرمتمدن در مقابل تمدن اسلام و مسلمین است. چراکه، اساس حکومت‌های ماسونی و صهیونی بر پایه نفرت‌پراکنی، بحران‌سازی، جاسوس‌پروری و مناقشه‌افکنی بین ادیان و مذاهب استوار است و اینک که به لطف خدا، بیش ازهر زمان دیگر صلح و دوستی بین کشورهای اسلامی برقرار شده؛ شایسته است تا پاسخ جمعیِ کوبنده‌ای به این گستاخی داده شود که کمترین آن اخراج سفرای این کشور از جهان اسلام، تعطیل‌کردن سفارت سوئد، تحریم کالا و خدمات این کشور و در صورت تکرار عدم پذیرش نمایندگان این کشور در هرگونه مناسبات برگزار شده در کشورهای اسلامی باشد.

لاجوردی در پایان خاطر نشان کرد: بی تردید اتحاد و قاطعیت کشورهای اسلامی در مواجهه با این حرمت‌شکنی می‌تواند علاوه بر همدل‌کردن ملل اسلامی، درس عبرت‌آموزی برای طراحان و مجریان چنین برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی باشد

نظر شما