شناسهٔ خبر: 181311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شریعتی: هیات‌های عزاداری قرآن را محور فعالیت‌های خود قرار دهند

غلامرضا شریعتی یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود وعاظ و دسته‌های عزاداری امسال قرآن را محور فعالیت‌های خود قرار داده و به دشمن نشان دهیم که قرآن در جان و دل تمام مسلمانان جای دارد.

به گزارش ننمانیده»، غلامرضا شریعتی ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، بیان کرد: احترام به کتاب‌های مقدس که در نزد همه ادیان الهی از احترام خاصی برخوردار هستند، یک امر واجب برای آحاد بشریت است. عموم مردم آزادی خواه برای کتاب‌های مقدس احترام قائل هستند؛ کما اینکه ما مسلمانان برای سایر کتاب‌های مقدس مانند تورات و انجیل احترام قائل هستیم. این عمل به شدت محکوم است.

وی در ادامه اظهار کرد: پوشاندن این عمل تحت عنوان آزادی بیان کاملا حرف بی‌ربطی است. همه ادیان توحید باید مقابل این نوع اهانت‌ها به کتاب‌های مقدس به صورت جدی بایستند.همان طوری که مقام معظم رهبری اشد مجازات را برای عاملان سوزاندن کتاب های مقدس از جمله قرآن در نظر گرفتند، ما نیز باید با قاطعیت با این موضوع برخورد کنیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی بر پایه قرآن است. خود امام حسین (ع) نیز برای برپایی فرهنگ قرآنی و معارف قرآنی به پا خاست. هم وعاظ هم دسته‌های عزاداری باید امسال قرآن را محور فعالیت های خود قرار دهند. زمانی که دشمن علیه قرآن گام بر می دارد ما نیز باید بر دهان دشمن بکوبیم. باید با قرآن در مراسمات مذهبی دهه محرم حضور پیدا کنیم.

وی افزود: باید به دشمن نشان دهیم که قرآن در جان و دل تمام بشریت از جمله تمام مسلمانان جای دارد و رسوخ کرده است.

نظر شما