شناسهٔ خبر: 181282 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خروج سهامداران از بورس انعکاس نوسان در تصمیم گیری

بورس عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:نوسانات تصمیم گیری در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تغییر موضع شرکت ملی پالایش بخش در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پالایشگاهی از جمله تصمیمات موثر بر بازار سهام و خروج سهامداران حقیقی از بازار است.

به گزارش «نماینده»، صمداله محمدی درباره وضعیت اخیر بازار سرمایه گفت:شرایط فعلی بازار سهام متاثر از شرایط کلان اقتصاد و تصمیمات دولت است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی دولت را درک می کنم اما توقع از تیم اقتصادی دولت رفع مشکلات است، ادامه داد:نوسانات تصمیم گیری در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تغییر موضع شرکت ملی پالایش بخش در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پالایشگاهی از جمله تصمیمات موثر بر بازار سهام و خروج سهامداران حقیقی از بازار است.

محمدی ادامه داد:احساس می شود که مهمترین متضرر اصلی دولت می‌باشد چرا که با خروج منابع مالی سرمایه گذاران امکان تامین مالی دولت از بازار سرمایه با اشکال مواجه خواهد شد به نظر می‌رسد مهم‌ترین راهکارها افزایش هماهنگی بیشتر ارکان تصمیم‌گیری در دولت، افزایش شفافیت توسط دولت و پیگیری در جهت تصویب اصلاح قانون بازار سرمایه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی گفت:نهایی شدن طرح اصلاح قانون بازار سرمایه به ارتقا شفافیت بازار کمک می کند و این موضوع توسط کمیسیون اقتصادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

نظر شما