شناسهٔ خبر: 181279 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارتقاء روابط امنیتی میان ایران و پاکستان سبب توسعه اقتصادی می‌شود

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ارتقاء روابط سیاسی و امنیتی میان ایران و پاکستان به تامین منافع مردم دو کشور کمک کرده و توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی در خصوص اهمیت سفر فرمانده ارتش پاکستان در رأس هیئت عالیرتبه نظامی به ایران و دیدار با فرماندهان ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، گفت: تهران و اسلام آباد دارای مرزهای مشترک طولانی بوده و روابط دیرینه دو کشور ایجاب می کند که سطح فعالیت های مشترک‌شان ارتقاء یابد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقامات نیروهای مسلح دو کشور طی ماه های اخیر رفت و آمدهای مستمری داشته است، اظهار کرد: در واقع این موضوع بیانگر عزم جدی ایران و پاکستان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و ارتقاء سطح امنیت مرزهای مشترک است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شیطنت های برخی از بیگانگان از گروه های تروریستی شاهد شرارت هایی در مرزهای مشترک دو کشور بوده ایم، ادامه داد: بر این اساس دو کشور سیاست مدونی را اتخاذ کرده تا مرزها به امنیت پایدار دست یابند لذا برای تحقق این موضوع نیاز به تقویت همکاری‌های اطلاعاتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه ایجاد امنیت در مرزهای دو کشور سبب تقویت صلح و ثبات در منطقه می شود، افزود: متاسفانه منطقه به دلیل تحرکات تروریستی همواره دچار تنش بوده از این رو اقدامات موثر علیه شبکه های تروریستی از سوی تهران و اسلام آباد می تواند به تحقق این امر کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک ارتقاء روابط سیاسی و امنیتی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به تامین منافع مردم دو کشور کمک کرده و توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت.

نظر شما