شناسهٔ خبر: 181163 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

واردات خودرو تلنگری به خودروسازان است تا به سمت تولید با کیفیت گام بردارند

خودرو عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: واردات خودرو در کوتاه مدت و میان مدت می‌تواند برای بازار خودرو و خودروسازان مفید و اثرگذار باشد .

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری ضمن اشاره به ضرورت رفع مشکلات حوزه خودرو گفت: ساماندهی صنعت خودرو در سال گذشته عملیاتی نشد و امسال نیز پس از گذشت بالغ بر ۳ ماه هنوز عملکرد مثبتی مشاهده نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس تصویب کرده است واردات خودروهای سواری تا ۵ سال کارکرد آزاد باشد افزود:این موضوع تنظیم‌گر مناسبی برای بازار خودرو است تا هموطنان ما بتوانند از خودروی ایمن و ارزان استفاده کنند.

وی ادامه داد: یا باید تولیدات داخلی ایمن و استاندارد باشد یا از فرصت‌های دنیا استفاده کنیم و خودروی ایمن و به صرفه را در اختیار مردم قرار دهیم، در حال حاضر کیفیت خودروهای داخلی در مصرف بنزین و ایمنی در حد و شأن ملت ایران نیست.

بدری گفت: واردات خودرو در کوتاه مدت و میان مدت می‌تواند برای حوزه بازار خودرو مفید و اثرگذار باشد و شاید تلنگری به خودروسازان باشد تا به سمت تولید با کیفیت گام بردارند.

پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۲۸ خرداد امسال با ماده واحده لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده با عمر حداکثر پنج سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند.

نظر شما