شناسهٔ خبر: 181133 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

میرزایی: دولت سیزدهم در تقویت روابط بین‌الملل موفق عمل کرد

حسین میرزایی یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در تقویت روابط بین الملل موفق عمل کرده و آثار آن نیز هم در ارتباط با چین و روسیه و هم در ارتباطات منطقه ای و هم در ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین مشخص است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام حسین میرزایی در ارزیابی از عملکرد دولت سیزدهم در طول دو سال گذشته، بیان کرد: از جهت سیاست خارجی بر خلاف ادعاهای دولت‌های لیبرال که می‌گفتند انقلابی‌ها بلد نیستند با دنیا حرف بزنند، در دولت سیزدهم روشن شد که آنها (دولت های لیبرال)بلد نبودند با دنیا صحبت کنند و آن ها دنیا را محدود به اروپا و آمریکا کرده بودند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در تقویت روابط بین‌الملل موفق عمل کرد و آثار آن هم در ارتباط با چین و روسیه و هم در ارتباطات منطقه‌ای و هم در ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین مشخص است. دولت گذشته در این سه حوزه نگاه موثری نداشت و در ارتباط با اروپا و آمریکا نیز موفقیتی کسب نکرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار کرد: در حوزه راه اندازی کارگاه و کارخانه هایی که در دولت گذشته تعطیل شده بودند، دولت سیزدهم توانست موفقیت‌های خوبی کسب کند. تعدادی از نیروهای ناکارآمد نیز در این دولت برکنار شدند اما هنوز دولت در این حوزه نمره قابل قبولی ندارد و لازم است نیروهای بهتری جایگزین نیروهای قبلی شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه سیاست‌های پولی و مالی نیز دولت سیزدهم نمره چندان قابل قبولی در طول این دو سال دریافت نمی‌کند و باید اقدامات جدی تری در حوزه اقتصادی دنبال شود که آثار آن برای مردم مشهود باشد.

نظر شما