شناسهٔ خبر: 181115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آماده شدن طرح کمیسیون عمران برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی

خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با هدف ساماندهی بازار مسکن، حوزه راه و حمل و نقل، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را آماده کرده است و نظر رئیس جمهور نیز در ابتدای دولت نسبت به این موضوع مثبت بود.

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور خنکداری درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: این طرح در کمیسیون عمران بررسی شده است و به دنبال این هستیم در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد، البته هنوز کمیسیون عمران با آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پیرامون این طرح نشستی نداشته است‌.

وی ادامه داد: قبلا که ما با رئیس جمهور صحبت کرده بودیم، با این موضوع موافق بودند و صرفا یک‌سال از مجلس زمان خواستند که الان دو سال از عمر دولت می گذرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: ما اگر بخواهیم مشکل بازار مسکن را حل کرده و طرح های تفصیلی و جامع شهرها را که سالیان سال باقی مانده است را تکمیل کنیم نیاز به تفکیک وزارت راه و شهرسازی داریم. از سوی دیگر حمل و نقل ریلی و جاده ای و دریایی وضعیت خوبی ندارد. حمل و نقل هوایی نیز بیش از ۳۸ سال عمر دارد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز قیمت مسکن در کشور کمر شکن شده است، تاکید کرد: دولت قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده است که برای برنامه ریزی دقیق تر در این حوزه نیازمند یک وزارتخانه مستقل هستیم.

علیپور گفت: کمیسیون عمران به جد موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را پیگیری کرده و طرح کمیسیون عمران آماده است.

نظر شما