شناسهٔ خبر: 181105 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

دولت از تشکیل وزارت بازرگانی به دنبال مهار تورم است

نوروزی رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام موافقت نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: دوفوریت تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده است و حال لایحه تشکیل این وزارتخانه درحال بررسی می‌باشد. پس از پایان بررسی‌ها این لایحه در صحن علنی مطرح خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام موافقت نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: دوفوریت تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده است و حال لایحه تشکیل این وزارتخانه درحال بررسی می‌باشد. پس از پایان بررسی‌ها این لایحه در صحن علنی مطرح خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت تنظیم بازار کالاهای اساسی و اتخاذ سیاست‌های عملیاتی افزود: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، اختیاراتی سلب و به وزارت صمت واگذار شد.
طی دو سال گذشته این اختیارات به وزارت جهادکشاورزی بازگشت. حال نیز به‌منظور تنظیم بازار، نظارت و سیاست‌گذاری درست و هرچه‌تمام‌تر تشکیل وزارت بازرگانی اهمیت دارد و در اولویت مجلس قرارگرفته است.نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت بازرگانی درگذشته دارای کارشناسان بسیار توانمندی بود و این امر نتایج خوبی را رقم‌زده بود. به‌واسطه اتفاقات مثبت آن زمان، دولت اصرار به تشکیل مجدد وزارت بازرگانی دارد.


نماینده مردم علی‌آبادکتول بابیان اینکه درصدد آنیم تا مهار تورم و تنظیم بازار صورت بگیرد، همچنین خاطرنشان کرد: باورمان این است که باید به دولت فرصت داد. خواست دولت برای مهار تورم و تنظیم بازار کالاهای اساسی، تشکیل و ایجاد وزارت بازرگانی است. مجلس رویکرد موافقی نسبت به این امر دارد تا این مهم عملیاتی شود و فرصتی جدیدی برای دولت رقم بخورد.
او متذکر شد: تأکید دولت مهار تورم و تنظیم بازار است. نمایندگان درصدد آن‌اند این فرصت را در اختیار دولت قرار دهند تا دولت بر مبنای برنامه‌ریزی‌ها، چشم‌انداز آتی برای مهار تورم و تنظیم بازار کالاهای اساسی را رقم بزند.

نظر شما