شناسهٔ خبر: 181099 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ بهبود روابط ایران و عربستان است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: صهیونیست‌ها با کمک آمریکایی‌ها تلاش کردند که ایران را خطری برای منطقه نشان دهند، اما این پروژه شکست خورد و آنان بازنده بهبود روابط ایران و عربستان هستند.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی درباره آثار بهبود روابط ایران و عربستان، اظهار داشت: مسئله ایران‌ستیزی و ایجاد اختلاف در جهان اسلام پروژه اسرائیلی‌ها بوده و آنان تلاش می‌کنند از طریق ایران هراسی و آدرس اشتباه دادن به جهان اسلام و جهان عرب هم پایه‌های نفوذ خودشان را در منطقه بیشتر کنند و هم از انزوا در بیایند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ بهبود روابط ایران و عربستان است. هر چه صهیونیست‌ها با کمک آمریکایی‌ها تلاش کردند که ایران را خطری برای منطقه نشان دهند و اختلافات جهان اسلام را زیاد کنند، اما این پروژه منجر به شکست شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالاخره سعودی‌ها به این اصل مسلم رسیدند که جمهوری اسلامی ایران دشمن نیست و ایران سیاست خارجی مستقلی دارد. اگر جمهوری اسلامی ایران با غرب هم چالشی دارد، در واقع هزینه مستقل بودنش را می‌دهد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما زمانی در خاورمیانه از سیاست متوازن و نه شرقی و نه غربی می‌گفتیم که امروز سعودی‌ها هم به این نتیجه رسیدند که به همان میزان که با غرب کار می‌کنند، با چین و روسیه هم باید کار کنند و مراوده داشته باشند.

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: بهبود روابط ایران و عربستان به همکاری بیشتر در جهان اسلام کمک می‌کند و کار مهم و فوق العاده ارزشمندی بود. جهان اسلام و کشورهای منطقه برنده بهبود روابط ایران و عربستان هستند و رژیم صهیونیستی علی رغم همه تلاش‌هایی که برای ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی می‌کند، شکست سختی از این حیث خورد. امیدوارم رابطه ایران و مصر هم رو به بهبود برود و بازگشایی روابط اتفاق بیفتد.

نظر شما