شناسهٔ خبر: 181079 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صهیونیست‌ها از تقویت روابط ایران و عربستان برآشفته هستند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌ها از تقویت روابط ایران و عربستان برآشفته هستند، چرا که آنان همیشه دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با بیان اینکه ملت‌های ایران و عربستان برنده بهبود روابط دو کشور هستند، گفت: قطعاً ملت‌های منطقه هم از بهبود روابط ایران و عربستان منتفع می‌شوند. ملت‌های مسلمان که در سال‌های اخیر از جدایی‌ها و افتراق میان برخی از کشورهای منطقه آسیب دیده بودند، حتماً از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط منتفع می‌شوند.

وی بیان کرد: ما امت واحده اسلامی هستیم و علی رغم اختلافاتی که در زمینه‌های مختلف ممکن است بین ما وجود داشته باشد، باید بیشتر روی اشتراکات خود تکیه کنیم. جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که در ارتباط با کشورها به ویژه کشورهای منطقه و دوست روی نقاط مشترک تکیه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است بین کشورهای مختلف منطقه بر سر مسائل گوناگون اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما بیگانگان و دشمنان ما نباید از این اختلافات سو استفاده کنند و به اختلافات میان کشورهای منطقه دامن بزنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت ما در عرصه سیاست خارجی تحکیم روابط با همسایگان است، گفت: قطعاً بازنده از سرگیری روابط بین ایران و عربستان، صهیونیست‌ها و دشمنان مشترک ما هستند. برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌ها از تقویت روابط ایران و عربستان برآشفته هستند، چرا که آنان همیشه دنبال ایجاد اختلاف و تنش برای به دست آوردن منافع خودشان در منطقه هستند.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه سیطره کشورهای فرامنطقه‌ای در خاورمیانه رو به کاهش است، تصریح کرد: سیاست کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمنان جهان اسلام همواره مبتنی بر ایجاد اختلاف بوده و ایران هراسی و شیعه هراسی را دنبال کرده و سعی می‌کنند به کشورهای منطقه اینگونه القا کنند که ایران برای کشورهای منطقه یک خطر بزرگ است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره به دنبال حفظ صلح و ثبات در منطقه است و هیچگاه تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده است. اقتدار کشورمان و قدرت بازدارنده‌ای که ما در حوزه‌های دفاعی و نظامی به دست آوردیم، در خدمت ملت‌های منطقه و حفظ صلح و ثبات منطقه است و کسی حق ندارد به منطقه ما تجاوز کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه در دو دهه اخیر تلاش زیادی کردند که ایران هراسی و شیعه هراسی را در کشورهای منطقه جا بیندازند، اما کشورهای منطقه خودشان فهمیدند که ایران دنبال کشورگشایی نیست و به دنبال حفظ ثبات منطقه است و پروژه ایران هراسی شکست خورد. کشورهای منطقه به خوبی متوجه شدند که قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران و عدم تعامل با ایران به ضررشان است و به همین دلیل به دنبال از سرگیری و تقویت روابط با کشورمان هستند.

نظر شما