شناسهٔ خبر: 181074 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی رو به پیشرفت و تحول ساز است

آقا زاده رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بُرد موشک هایپرسونیک فتاح به عنوان یکی از سلاح های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی، گفت: قدرت اصابت و تخریب و حوزه ماموریت‌های متفاوت موشک هایپرسونیک فتاح نشان از پیشرفت و تحول ساز بودن جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی است.

به گزارش «نماینده»، سید علی آقازاده دافساری با یادآوری رونمایی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک هایپرسونیک فتاح، گفت: اخیرا از موشکی به نام «فتاح» رونمایی شده است، این موشک از کیفیت خاصی و پیشرفته ترین تجهیزات برخوردار است و در حوزه دفاعی ایران قرار می‌گیرد. موشک هایپرسونیک فتاح قدرت بازدارندگی و بُرد راهبردی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر دارد.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بُرد این موشک قابلیت افزایش دارد و به عنوان یکی از سلاح های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی است، افزود: با توجه به قدرت اصابت و تخریب این موشک و تحولات ارتقاء بخشی به حوزه ماموریت موشک هایپرسونیک فتاح می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی رو به پیشرفت و تحول ساز است.

وی در ادامه اظهار کرد: قدرت بازدارندگی این موشک به حدی است که می‌تواند ماموریت‌های متفاومتی را انجام دهد، قطعا با تلفیق ماموریت‌های مختلف سلاح های بازدارنده ایران قادر خواهیم بود در ایجاد امنیت منطقه ای و دفاعی نقش اساسی داشته باشیم.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه‌ای و راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای تعامل با همه کشورها و ایجاد امنیت منطقه و مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای، نقش محوری ایران در حوزه دفاعی بسیار حائز اهمیت است./

نظر شما