شناسهٔ خبر: 181071 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نتایج بررسی‌های هیات تحقیق و تفحص از شستا

خضریان رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا به تشریح اقدامات این هیات پرداخت.

به گزارش «نماینده»، علی خضریان رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا، در توضیح اقدامات هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تابعه شستا، گفت: در طول ماه‌های اخیر هیأت تحقیق و تفحص از شستا تلاش کرده تا ضمن استقرار در شرکت‌ها، اقدام به اخذ گزارش‌های مربوطه از موضوعات و تخلفات به وقوع پیوسته طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ کند. براین اساس همزمان با رسیدگی به پرونده‌های تخلفات گذشته شستا، آن بخش از اطلاعاتی که می‌تواند ادامه روندهای غلط گذشته در شرایط فعلی را اصلاح کند به بدنه مدیریتی شستا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده است.

وی افزود: انتظار بود تا مدیران ارشد این مجموعه نسبت به برخورد با تخلفات منعکس شده بصورت جدی اقدام کنند. اما متاسفانه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های نظارتی درون مجموعه این وزارت خانه و برون سازمانی، نه تنها توان و علاقه‌مندی برای مبارز با فساد وجود ندارد بلکه به دفعات مشاهده می‌شود بدنه مدیریتی شستا به جای برخود با باقی ماندگان جریان متخلف و یا تشکیل پرونده برای مدیران سابق، اقدام به توجیه تخلفات مذکور می کنند که مصادیق آن متعدد در اختیار این هیئت قرار دارد.

خضریان با اشاره به اخذ استعلام از معاونت قوانین مجلس در خصوص حضور برخی کارمندان رسمی دولت در بدنه شستا و صراحت قانونی تخلف حضور این قبیل افراد و تأکید نهادهای نظارتی بر تخلف بودن این مهم، گفت: در جلسات حضوری با همکاران این هیئت، مشاهده می‌شود مجموعه مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمترین حساسیتی به بروز تخلف حضور این قبیل افراد نشان نداده و تخلف حضور این قبیل افراد خود دلیلی بر عدم پیگیری تخلفات مدیران سابق است. لذا نباید انتظار داشت افرادی که خود برخلاف قانون در مجموعه شستا حضور دارند و حقوق و مزایا دریافت می‌کنم توان مبارزه با فساد و تخلف را داشته باشند.

نظر شما