شناسهٔ خبر: 181053 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مفتح: امضای قراردادهای اقتصادی دستاورد سفر رییس‌جمهور به آمریکای لاتین است

مفتح رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا گفت: سفر رئیس جمهور به سه کشور حوزه آمریکای لاتین دستاوردهای اقتصادی به همراه داشت و ایران توانست با دولت‌های ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه قراردادهای مهمی به امضا برساند.

به گزارش «نماینده»، نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین در حاشیه نشست علنی روز دوشنبه مجلس با حضور محمد مهدی مفتح که در این سفر حضور داشت، برگزار شد.

مفتح به خبرنگاران توضیح داد: سفر اخیر آیت الله سیدابراهیم رییسی به سه کشور آمریکای لاتین، نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا بسیار مهم بود زیرا این سه کشور از لحاظ روابط بین المللی و مقابله با آمریکا از متحدان ایران هستند و از سوی آمریکا هم مورد تحریم قرار گرفته اند و همراه بین المللی ما در مسائل حقوق بشری هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این سفر را از لحاظ سیاسی در عرصه بین المللی مهم خواند و گفت: بیشترین دستاورد سفر رئیس جمهور در حوزه اقتصادی بود و موفق شدیم که قراردادهای متعددی را بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا شود.

مفتح تصریح کرد: مهمترین هدف اقتصادی در توسعه روابط با کشور ونزوئلا ایجاد بازارچه برای تجارت و احیای اقتصاد انرژی بود و علاوه بر آن در حوزه معدن هم ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد و توانستیم قراردادهای لازم را منعقد کنیم.

این نماینده مجلس افزود: در حوزه استخراج معادن سنگ آهن، فلزات قیمتی، طلا و نقره قراردادهایی در این سفر بین دو کشور به امضا رسید.

ادامه دارد

نظر شما