شناسهٔ خبر: 181052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار

عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای کارکرده کمتر از ۵ سال، ارزبری کمتری دارد و قیمت آن هم برای مردم مناسب است.

به گزارش «نماینده»، روح الله عباس‌پور با اشاره به تصویب کلیات لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به واردات خودروهای کارکرده، اظهار داشت: هر نوع واردات خودرو روی قیمت و کیفیت خودرو تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه دو مشکل بزرگ ما در صنعت خودرو مربوط به کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو است، گفت: واردات باعث می‌شود کیفیت خودروهای داخلی هم افزایش یابد، چرا که خودروسازان داخلی به خوبی می‌دانند اگر روی ارتقای کیفیت محصولات خود کار نکنند، جامعه به سمت خرید خودروهای خارجی ترغیب می‌شود. بر این اساس، واردات باعث می‌شود خودروسازان داخلی اقدامات لازم را برای ارتقای کیفیت محصولات خود انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات منجر به این می‌شود که خودروسازان داخلی قیمت تمام شده خودرو را کاهش دهند، تصریح کرد: واردات خودرو اقدامی مهم برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تنظیم بازار است، چرا که زمانی که تقاضای خودرو بیشتر از عرضه باشد، واردات خودرو باعث می‌شود کمبودها و نیازهای موجود مرتفع شود.

وی ادامه داد: واردات خودروهای کارکرده کمتر از ۵ سال ارزبری کمتری دارد و باعث می‌شود ارز کمتری از کشور خارج شود. از سوی دیگر این خودروها نسبت به خودروهای دیگر راحت‌تر وارد کشورمان می‌شود، چرا که واردات خودروهای نو شرایط خاصی دارد و باید فناوری آن هم وارد شود و یکسری موارد مهم دیگر هم وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

عباس‌پور تاکید کرد: واردات خودروهای کارکرده کمتر از ۵ سال خوب است و قیمت آن برای مردم مناسب و ارزان تمام می‌شود و از سوی دیگر کیفیت آن هم خوب است و استانداردهای لازم را دارد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت اینگونه خودروها ارزان‌تر است و هم خدمات پس از فروش دارد و از سوی دیگر در بازار خودرو تحول ایجاد می‌کند. قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است، بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

نظر شما