شناسهٔ خبر: 181044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

با همکاری ونزوئلا میتوان تحریم های آمریکا را بی اثر کرد

یعقوب  رضا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی: می توان با تبادلات اقتصادی و انتقال دانش کشورهای آمریکا لاتین و ونزوئلا و حذف دلار از معاملات اقتصادی فی مابین بسیاری از تحریم ها را بی اثر کرد.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده در ارزیابی سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، اظهار داشت: کشورهای آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا در دسته کشورهایی هستند که در بازار انرژی دنیا نقش مهمی دارند و می توان با تبادلات اقتصادی و انتقال دانش با آنها و حذف دلار از معاملات اقتصادی فی مابین بسیاری از تحریم ها را بی اثر کرد.

وی افزود: تاثیر قیمت دلار در بازار ایران مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است و می توان این تاثیر را با تبادلات کالایی و یا تامین نیاز ها از طریق کشورهای دوست نظیر کشورهای عضو بریکس و شانگهای به حداقل رساند به این شرط که اقتصاد داخلی ما نیز به پویایی و درونزایی لازم برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتباط اقتصادی با کشور های دور دست عمق استراتژیک مارا افزایش می دهد اما نباید از مشکلات داخلی در حوزه معیشت و اقتصاد غافل شد و بی شک حضور فعال و موثر در حیات خلوت آمریکا و تجارت با آمریکای لاتین ظرفیت های جدیدی برای ما باز خواهد کرد.

نظر شما