شناسهٔ خبر: 181043 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غنی‌سازی دست برتر ایران در مواجه با بدعهدی‌های برجامی/ غرب باید از مسیر یکطرفه بازگردد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی مصوب نمایندگان بیانگر لزوم بازنگری غربی ها در نوع نگرش به برجام و اجرای تعهداتشان تاکید دارد.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با اشاره به تاثیر اجرای قانون اقدام راهبردی بر لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان، گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با فعالان صنعت هسته ای تاکید داشتند علی رغم ضرورت همکاری با نهادهای بین المللی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و فعالیت در چارچوب های قانونی، عنوان کردند که مطابق قانون یاد شده تعهدات فراتری را نمی پذیریم.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرف های غربی هیچ همکاری در اجرای مفاد برجام نداشتند، کشورمان مبتنی بر متن توافقنامه یاد شده و با تکیه بر قانون اقدام راهبردی، به سمت توسعه فعالیت های هسته ای صلح آمیز حرکت کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم صورت می گیرد که برای تهیه مواد مختلفی از جمله تولید مواد اولیه رادیو دارو، آشکار سازها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مصوب نمایندگان بیانگر لزوم بازنگری غربی ها در نوع نگرش به برجام و اجرای تعهداتشان تاکید دارد، افزود: بر این اساس اگر کشورهای برجامی از مسیر یکطرفه بازگردند و تحریم های ظالمانه و بدون پشتوانه قانونی را برچینند و دیگر تعهدات لازم را اجرایی کنند، متعاقبا جمهوری اسلامی نیز مطابق مفاد تعهدنامه و روال قبل عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها در مهلت داده شده از سوی ایران هیچ اقدام سازنده ای انجام ندادند که نشان دهنده عدم عزم جدی آنها برای حراست از برجام است، خاطرنشان کرد: بدون شک استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز حق همه ملت ها بوده و جمهوری اسلامی نیز برای تامین منافع ملی و در راستای قوانین بین المللی از این حق قانونی خودش استفاده خواهد کرد.

نظر شما