شناسهٔ خبر: 181041 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مسئولان برای مقابله با پدیده ناهنجار کودکان کار به صورت مقطعی برخورد می‌کنند

کودکان کار عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: برخورد مسئولان با پدیده‌ ناهنجار کودکان کار تنها محدود به زمان‌هایی می‌شود که مطلبی پیرامون وضعیت یکی از آنها در رسانه ملی یا سایر رسانه‌ها منتشر شود سپس برخوردی صورت گرفته و پس از مدتی نیز این موضوع رها می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سید کریم حسینی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این حوزه در کشور انجام شده است، گفت: در رابطه با وضعیت کودکان کار هم از لحاظ باورهای دینی و هم ملی با رشد این پدیده ناهنجار اجتماعی مقابله شده و این باورها مانع از این می‌شود که شاهد رونق پدیده کودکان کار باشیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه نحوه برخورد مسئولان مربوطه با این پدیده ناهنجار اجتماعی تنها محدود به زمان‌هایی می‌شود که مطلبی پیرامون وضعیت یکی از کودکان کار در رسانه ملی یا سایر رسانه‌ها منتشر شود سپس برخوردی صورت گرفته و پس از مدتی نیز این موضوع رها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون در برخی از استان‌ها مشاهده می‌کنیم که کودکان کار به طور سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند کما اینکه یک عده دلال تعدادی از کودکان را یا از بین خانواده‌های بی‌بضاعت با پرداخت مبلغی محدود جمع می‌کنند یا گاهی تخلف کرده و بدون اجازه خانواده‌ها در چهارراه‌ها، مراکز خرید و .... به کار می‌گمارند و سود کلانی از درآمد این کودکان به جیب دلالان می‌رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید متولی مشخصی برای حمایت از کودکان کار تعیین شود تا مانع از گسترش این ناهنجاری اجتماعی شود، تاکید کرد: قطعا قوانین کنونی می‌تواند راهگشای این بخش بوده و نقش مهمی در حمایت از کودکان کار داشته باشد ضمن‌اینکه اگر نیاز به تصویب قوانین یا اصلاح قوانین موجود در این حوزه نیز وجود داشته باشد مجلس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

نظر شما