شناسهٔ خبر: 181038 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

درخواست سایر کشورها برای ایجاد خط تولید مشترک تجهیرات دفاعی با ایران

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه برخی از کشورها خواستار راه اندازی خط تولید مشترک تجهیرات نظامی و دفاعی هستند، گفت: چنین موضوعی فراتر از مولفه صادرات بحساب می آید و تایید کننده جایگاه برتر ایران در صنعت نظامی است.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار با اشاره به اهمیت افزایش صادرات ۳ برابری و افزایش تولید ۸۱ درصدی محصولات نظامی کشورمان، گفت: همه کارشناسان اعتقاد دارند حوزه اقتصادی و درآمدزایی برای کشورها نباید مبتنی بر صادرات یک محصول مانند نفت و فروش آن باشد بلکه باید دیگر حوزه ها نیز فعال شوند که صادرات تجهیزات نظامی و دفاعی از جمله آنها محسوب می شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فناوری های به کار رفته در تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی بومی است و این امر ویژگی مهمی بشمار می رود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که بسیاری از کشورها پس از خرید تسلیحات مورد نیازشان، برای استفاده و حتی راه اندازی مجدد آنها به کشور تولید کننده وابستگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه موشک هایپرسونیک از سوی کشورمان رونمایی می شود که نشان می دهد مرزهای علم در تولید سامانه های دفاعی و نظامی از سوی جوانان نخبه ایرانی جابجا شده است، ادامه داد: بر این اساس جمهوری اسلامی در میان کشورهای برتر قرار گرفته و این امر موجب شده تا بسیاری از کشورها خریدار تولیدات دفاعی و نظامی ایران باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه برخی از کشورها خواستار راه اندازی خط تولید مشترک تجهیرات نظامی و دفاعی هستند، افزود: چنین موضوعی فراتر از مولفه صادرات بحساب می آید و تایید کننده جایگاه برتر ایران در صنعت نظامی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش صادرات ۳ برابری و افزایش تولید ۸۱ درصدی محصولات نظامی کشورمان دارای پیام مهمی برای دشمنان و مستکبران است زیرا تا چندی پیش همواره ایران اسلامی را با گزینه های روی میز تهدید می کردند و صحبت از حملات نظامی بود اما اکنون ایران قوی موجب شده غربی ها نگران شوند و از قدرت برتر ایران در هراس باشند لذا مشاهده می شود که مدام از گفت و گو و بکارگیری دیپلماسی دم می زنند.

نظر شما