شناسهٔ خبر: 181031 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عزیزی: باید از صنعت هسته‌ای در رفع نیازهای حیاتی مردم استفاده کنیم

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همان طور که برای حفظ صنعت هسته‌ای در برابر نظام سلطه مقاومت‌های زیادی داشته‌ایم، باید از این صنعت در رفع نیازهای حیاتی مردم همچون نیاز به آب، دارو و بخش کشاورزی استفاده کنیم.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دستاوردهای هسته‌ای کشور گفت: ما نباید نگاهمان به صنعت هسته‌ای یک نگاه محدود باشد و صرفا در حوزه تامین انرژی برق بخواهیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: انرژی هسته‌ای جنبه‌های مختلف زندگی امروز جامعه ما را می‌تواند پوشش دهد و ما باید از ظرفیت‌های مختلف ایجادشده توسط صنعت هسته‌ای استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز در حوزه رادیوداروها و تولید داروهای موردنیاز بیمارانمان، همچنین در درمان بیماری‌های مختلف، نیازمند صنعت هسته‌ای هستیم. پیشرفت کمی و کیفی در حوزه تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی، ما نیازمند پیشرفت در صنعت هسته‌ای است.

عزیزی خاطرنشان کرد: اساسا به خاطر تحولاتی که صورت گرفته و آینده‌نگری‌ای که امروز وجود دارد، جمهوری اسلامی به خاطر موقعیت‌های منحصر به فردش، حتما باید صنعت هسته‌ای را در بخش‌های مرتبط با زندگی و تامین نیازهای حیاتی مردم، همچون آب، دارو، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: حوزه صنعت هسته‌ای، حوزه گسترده‌ای است و با نیازهای آتی جامعه ما در ارتباط است و ما نباید صرفا یک نگاه محدود به صنعت هسته‌ای داشته باشیم. وقتی ما برای حفظ صنعت هسته‌ای‌مان ایستادگی و مقاومت کرده‌ایم، باید از فواید آن در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم دستاوردهای صنعت هسته‌ای را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما برای حفظ صنعت هسته‌ای جلوی زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و دشمنان ملت ایران ایستادیم و اجازه ندادیم که صنعت هسته‌ای را عده‌ای به تاراج ببرند و مانع از این شدیم که این صنعت تعطیل شود یا از بین برود. در نتیجه همان‌طور که در حفظ آن کوشا بودیم در استفاده از دستاوردهای آن باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

نظر شما