شناسهٔ خبر: 181027 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

ظرفیت بالایی برای کشت فراسرزمینی در کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت تقویت سیاست‌ کشت فراسرزمینی گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک در کشورمان ظرفیت خوبی در کشورهای امریکای لاتین برای واگذاری، اجاره زمین و کشت محصولات فراهم است.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش‌آبادی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشورهای امریکای لاتین بیان کرد: در دهه ۸۰ ورود خوبی به حوزه آمریکای لاتین داشتیم، اما در یک مقطعی در دهه ۹۰ این رابطه در سطوح پایین‌تری قرار گرفت و کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای آمریکای لاتین اغلب مستقل هستند و از سیاست‌های امریکا تبعیت نمی‌کنند ادامه داد: با تمام محدودیت‌های موجود امروز نیازمند ارتباط با این کشورها هستیم.

وی با اشاره به سیاست‌ کشت فراسرزمینی گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک در کشورمان در کشت محصولات استراتژیک و غلات، ظرفیت خوبی در کشورهای امریکای لاتین برای واگذاری و اجاره زمین و کشت محصولات فراهم است.

نوش‌آبادی گفت: ما می‌توانیم با اعزام نیروهای ماهر و کارشناس در حوزه کشاورزی و زراعی کشت فراسرزمینی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اعزام نیروهای فنی مهندسی و صادرات محصولات می‌تواند فصل جدیدی در روابط ایران و امریکای لاتین آغاز کند.

وی بیان کرد: در حوزه سیاسی و بین‌الملل می‌توانیم در شکل‌گیری نظم نوین جهانی با مشارکت کشورها به ویژه کشورهای که تحت تحریم امریکا هستند نیز سهیم باشیم.

نظر شما