شناسهٔ خبر: 181026 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فیروزی: آمریکای لاتین می‌تواند بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی ایران باشد

حجت الله فیروزی فسا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین می‌توانیم بازار خوبی در این کشورها برای صدور خدمات فنی و مهندسی و سایر کالاهای تولید داخل داشته باشیم که بر تقویت حوزه های سیاسی و امنیتی ما نیز تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، حجت الله فیروزی در رابطه با اهمیت سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین و دستاوردهایی که این سفر می تواند برای کشورمان داشته باشد، بیان کرد: معمولا همه کشورها برای توسعه اقتصادی و انتقال عمق استراتژیک‌شان به کشورهای دیگر و اینکه از ظرفیت کشورهای دیگر بتوانند استفاده کنند راهبردهایی را در حوزه روابط دارند و در این حوزه فعالیت هایی را انجام می دهند.

هدف گذاری سیاست خارجی دولت سیزدهم بر مبنای تعامل با کشورهای جهان است

وی تصریح کرد: در دولت فعلی کشورمان نیز هدف گذاری سیاست خارجی بر مبنای تعامل با کشورهای جهان است و دولتمردان تلاش دارند که روابط با کشورهای دیگر را گسترده کنند. از جمله کشورهایی که هم ظرفیت بزرگ اقتصادی و هم ظرفیت بزرگ سیاسی به جهت موقعیت جغرافیایی برای ما دارند، کشورهای آمریکای لاتین هستند که از گذشته نیز با این کشورها رابطه خوبی داشتیم. خصوصا کشور ونزوئلا که هم ظرفیت اقتصادی خوبی برای ما داشته و بازار خوبی برای ما دارد و هم در حوزه های مختلف می توانیم در این کشور فعالیت کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: ما با کشور ونزوئلا اهداف مشترکی در حوزه های سیاسی داریم و قطعاً سفری که رئیس جمهور به این کشور دارند با توجه به برنامه ریزی که از پیش انجام شده و با ترکیبی که در این سفر حضور دارند، می تواند این اهداف که بخش عمده ای از آن اهداف اقتصادی است را برآورده کند.

آمریکای لاتین می تواند بازار خوبی برای کالاهای تولید ایران باشد

فیروزی با بیان اینکه می توانیم بازار خوبی در آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی و مهندسی و سایر کالاهای تولید داخل داشته باشیم، تصریح کرد: همچنین فعالیت شرکت های ما در خارج از کشور و پروژه یابی برای اجرای کار در حوزه سیاسی و تقویت این حوزه با توجه به ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین می تواند در منطقه آمریکا اثرگذار باشد و روی سیاست ها، اجرای راهبردها و تقویت حوزه های سیاسی و امنیتی ما تأثیر بگذارد.

وی یادآور شد: با توجه به ترتیبی که این سفر دارد و سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین، ایشان در آنجا ارتباط خوبی با دانشجویان، نخبگان و فعالان اجتماعی داشتند که می تواند پیام کشور ما را به بیرون منتقل کند تا واقعیتی از جامعه ما به به دست آورند. همچنین این جلسات نکته بسیار مهمی دارد، چراکه معمولا نخبگان و دانشجویان با توجه به ظرفیت های فضای مجازی که الان وجود دارد، قطعا می توانند بسیاری از موضوعاتی که در کشورمان وجود دارد و بیرونی ها از آن کمتر اطلاع دارند و یا دشمنان نمی گذارند برخی از واقعیت های مثبت جامعه ما به بیرون منعکس شود را به جامعه جهانی منتقل کنند تا در حوزه های اجتماعی و تقویت جایگاه کشورمان در بین کشورهای جهان تأثیرات مثبتی داشته باشد.

جهان آمادگی تغییر در نظم جهانی را دارد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و اینکه این سفر می تواند مانوری در حیاط خلوت آمریکا باشد، اظهار کرد: به نظر می رسد که جهان نیز آمادگی یک تغییر در حوزه نظم جهانی را دارد و کشورهای مختلف سال ها است از این وضعیت رنج می برند. همچنین کشورهای حوزه آمریکای لاتین که به نوعی در حیاط خلوت آمریکایی ها واقع شده اند به جهت اختلافاتی که با کشور آمریکا دارند سال هاست که محل منازعه هستند و بارها آمریکایی ها می خواستند برای آنها انقلاب های رنگی ایجاد کنند که موفق نبوده اند.

فیروزی افزود: قطعاَ با توجه به تشنگی و نگاهی که جامعه جهانی و خصوصاً نخبگان و اهل فکر در موضوع نظم جهانی و اداره شدن به گونه ای غیر از شرایط فعلی دارند، به نظر می‌رسد که این نگاه در جهان وجود دارد و قطعاً انتقال و انعکاس دیدگاه های جمهوری اسلامی که منطبق بر واقعیت و پذیرش طینت بشری و با محوریت عدالت است و رئیس جمهور نیز به طور مستمر در صحبت هایشان تأکید داشتند، می تواند ظرفیت خوبی برای انعکاس یا انتقال این مطالب به بیرون و جامعه جهانی و کسانی که آمادگی دارند این قضایا را دنبال کنند، باشد.

جلسات رئیس جمهور با نخبگان و دانشجویان کشورهای دیگر اعتقادات جمهوری اسلامی را منتقل می کند

وی با بیان اینکه این ظرفیت قطعاً با استقبال مفاهیم و مواردی که جمهوری اسلامی به صورت اعتقادی بر آن تأکید دارد منعکس خواهد شد، عنوان کرد: این ظرفیت در حوزه های اجرای عدالت، کمک به مستضعفین، رفع تبعیض در جامعه جهانی و اداره بهتر آن و دور کردن دست مستکبرین از منابع کشورهای مستضعف منعکس خواهد شد. همچنین با توجه به جلساتی که در جمع نخبگان و دانشجویان برگزار می کننده این موضوعات به نخبگان سایر کشورها نیز منعکس خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الحمدلله با ظرفیتی که امروز در فضای اینترنت و رسانه ای مجازی وجود دارد قطعاً این صداها شاید دیر ولی حتماً به گوش جامعه جهانی و نخبگان خواهد رسید، گفت: قطعاً این موضع اثرگذار خواهد بود و شنیده و دیده شده و دیگرانی نیز به کمک ما خواهند آمد.

فیروزی در پایان تأکید کرد: مطمئناً جامعه جهانی در آینده مثل امروز نخواهد بود و به سمت خواست ملت ها که اجرا و تحقق عدالت و رفع تبعیض و پرهیز از دست درازی قدرت های بزرگ به ثروت کشورهای کوچک است پیش خواهد رفت و در نظم جامعه جهانی موثر خواهد بود.

نظر شما