شناسهٔ خبر: 181022 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفرهای خارجی رئیس‌جمهور باعث توسعه نفوذ ایران در منطقه می‌شود

زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای خارجی و تقویت روابط ایران با سایر کشورها باعث می‌شود ما در منطقه نفوذ بیشتری داشته باشیم.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های نظام و دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای دیگر با اولویت کشورهای منطقه و آسیایی است، اظهار داشت: ارتباط با کشورهایی که در جهت حمایت از مقاومت و استکبارستیزی قرار دارند، برای ما اهمیت به سزایی دارد.

وی گفت: هر چقدر ما روابط خود را با سایر کشورها توسعه دهیم و حضورمان را در مجامع بین المللی بیشتر کنیم، اثرگذاری آن را در تصمیمات مختلف به ویژه در عرصه بین المللی و به طور خاص در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت خواهیم دید. از سوی دیگر، سفرهای متعدد رئیس جمهور به کشورهای خارجی و تقویت روابط ایران با سایر کشورها باعث می‌شود ما در منطقه نفوذ بیشتری چه برای تأمین امنیت منطقه و چه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری داشته باشیم و در سطح جهانی هم جایگاه ایران را ارتقا می‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت ارتباطات ایران با همسایگان اهمیت زیادی دارد. قریب به ۶۰۰ میلیون جمعیت در همسایگی ما قرار دارند و تقویت ارتباط با همسایگان باعث می‌شود از نظر اقتصادی وضعیت کشور بهبود پیدا کند و ثبات اقتصادی برای کشورمان به وجود بیاید.

زاهدی تاکید کرد: از سوی دیگر توسعه مناسبات با همسایگان باعث می‌شود جریان‌های انقلابی منطقه روحیه مضاعف بگیرند و باعث می‌شود هم رژیم صهیونیستی و هم ایادی آمریکا در منطقه روز به روز ضعیف‌تر شوند و به حقانیت جمهوری اسلامی ایران بیشتر پی ببرند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، گفت: آمریکای لاتین در همسایگی آمریکای شمالی قرار دارد و زمانی که بتوانیم مناسبات خود را با آمریکای لاتین تقویت کنیم و در آنجا حضور داشته باشیم، می‌توانیم فرهنگ انقلاب و مبارزه ظلم و استکبار را در نزدیکی مرزهای آمریکا توسعه دهیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم نیست ما هزینه‌های زیادی را برای مبارزه با آمریکا صرف کنیم و خود مردم حوزه آمریکای لاتین افشاگری‌های لازم را صورت خواهند داد و جریان رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند تا ماهیت آمریکا در مجامع بین المللی بیش از قبل با مخاطره مواجه شود و روند اضمحلال آمریکا سرعت بیشتری بگیرد که هم به نفع صلح جهانی و هم به نفع مردم آمریکای لاتین است.

نظر شما