شناسهٔ خبر: 181011 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین آورده خوبی برای اقتصاد کشور خواهد داشت

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که آثار مثبتی در رونق اقتصادی کشور برجای خواهد گذاشت.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، درباره ظرفیت های موجود در این منطقه، بیان کرد: سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین یک ظرفیت بسیار خوب است. یکی از مهره های مفقوده در دولت سابق و سیاست خارجی کشور، تقویت دیپلماسی اقتصادی بود که خوشبختانه در این دولت با جدیت دنبال می شود. سفر رئیس جمهور به کشورهای مختلف در جهت ایجاد بستر مناسب برای برقراری دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی موثر است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه انرژی فرصت ها و ظرفیت های زیادی در ونزوئلا پیش روی ایران قرار دارد. رئیس جمهور با سفر به این منطقه نشان داده که دولت سیزدهم نیز در تلاش برای بهره گیری از این ظرفیت ها است. انجام این سفر در این مقطع بسیار مثبت ارزیابی می شود. در حوزه شرق، پیمان شانگهای و بریکس را دنبال می کنیم و سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین نیز نوید بخش این موضوع است که برای رونق اقتصادی کشور از ظرفیت های این منطقه نیز بهره مند خواهیم شد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای آمریکای لاتین روزی تحت استعمار آمریکا بودند اما اکنون استقلال خود را اعلام کرده و مبارزه جدی با نظام سلطه جهانی دارند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: دستاورد سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، آورده اقتصادی و رونق اقتصادی برای کشور خواهد داشت. هدف اصلی ایران از عضویت در پیمان شانگهای، بریکس و اکنون گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین این است که بتوانیم سلطه دلار را در کشور تضعیف کنیم. باتوجه به اسناد مهمی که در این سفر به امضا خواهد رسید، این سفر آورده خوبی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

حدادی در پایان تاکید کرد: همان طوری که رهبری تاکید داشتند امروز دنیا دوران گذاری را در راستای ایجاد نظم جدید جهانی طی می کند. در نظم جدید جهانی دیگر تک قطبی بودن جواب نمی دهد و وارد عرصه ای شدیم که جمهوری اسلامی ایران در جهان میدان دار است. از سوی دیگر تحولات بین المللی و روابط جدیدی که شکل گرفته حاکی از افول نظام سلطه در سطح جهانی است.

نظر شما