شناسهٔ خبر: 180990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون امور داخلی کشور در سال پایانی چه کارهایی را باید نهایی کند؟

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اولویت های این کمیسیون در سال پایانی مجلس یازدهم را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که سال پایانی مجلس باید کارهای نیمه تمام به پایان برسد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که کارهای نیمه تمام در سال پایانی مجلس نهایی شود از این رو در کمیسیون امور داخلی کشور تا پایان سال بررسی طرح برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها، طرح تشکیل تشکل های اجتماعی، اصلاح قانون احزاب و تشکل های سیاسی و اصلاح قانون مدیریت بحران را به اتمام می رسانیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح ها و لوایحی به صحن علنی ارسال شده که باید در نوبت بررسی صحن قرار گیرد. اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تشکیل سازمان ملی مهاجرت، طرح مدیریت جامع شهری و روستایی، اصلاح و افزایش حوزه های انتخابیه مجلس باید تا پایان دوره مجلس یازدهم در صحن علنی تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: دولت نیز لایحه ای درباره ساماندهی راهپیمایی ها دارد که هنوز به دست ما نرسیده و در حال حاضر در کمیسیون طرح ساماندهی راهپیمایی ها و اجتماعات را بررسی می کنیم./

نظر شما