شناسهٔ خبر: 180988 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شایعات مرتبط با افزایش قیمت بنزین و سه نرخی شدن قیمت سوخت صحت ندارد

حسنوند2 حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنده به عنوان مسئول کمیسیون انرژی مجلس تاکید می‌کنم؛ هیچ یک از شایعات نه در بحث چند نرخی شدن قیمت بنزین و نه در بحث تغییر میزان سهمیه سوخت صحت ندارد و روال بر مبنای سابق است و این شایعات را به شدت تکذیب می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، فریدون حسنوند در واکنش به ادامه شایعات مرتبط با افزایش قیمت بنزین، سه نرخی شدن قیمت سوخت و...، گفت: اولا باید تاکید کنم؛ به هیچ وجه در ارتباط با سوخت اعم از بنزین و گازوئیل در کمیسیون انرژی، صحن مجلس و دولت هیچگونه تصمیم جدیدی گرفته نشده است، ضمن آنکه هرگونه تصمیمی باید بر مبنای بودجه سالانه یا برنامه توسعه باشد که در این دو قانون نیز اختیار افزایش قیمت به کسی داده نشده لذا این کار صورت نخواهد گرفت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تاکنون در جلسه سران قوا نسبت به این موضوعات بحث نشده و بنده به عنوان مسئول کمیسیون انرژی مجلس تاکید می‌کنم؛ هیچ یک از این شایعات نه در بحث چند نرخی شدن قیمت بنزین و نه در بحث تغییر میزان سهمیه سوخت صحت ندارد و روال بر مبنای سابق است و این شایعات را به شدت تکذیب می‌کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی های مردم پیرامون اینکه آیا امکان افزایش قیمت بنزین با توجه به کمبود آن در کشور و احتمال واردات، وجود دارد یا خیر؟، توضیح داد: اولا باید از خود بپرسیم منبع اخبار مرتبط به افزایش قیمت بنزین چه افرادی هستند؟ نکته دیگر اینکه مگر در سنوات گذشته بعضا با کمبود سوخت رو به رو نبودیم؟ آیا سوخت گران شد؟ ضمن آنکه ما حتی در قانون بودجه سال جاری نیز پیش‌بینی واردات را داشته‌ایم لذا اگر قرار باشد در شرایط خاص واردات سوخت داشته باشیم اعتبارات لازم را در بودجه برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم و این مسئله قابل پنهان نیست، بنابراین در مواقع ضروری که نیاز به خرید سوخت از بیرون باشد اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

نظر شما