شناسهٔ خبر: 180982 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش قیمت خودرو به بهانه اعمال استانداردهای جدید غیرقابل قبول است

ایران خودرو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه‌هایی مانند اعمال استانداردهای جدید توجیهی ندارد، گفت: در شرایطی که قیمت خودرو طی هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته، تصمیماتی مبنی بر افزایش قیمت خودرو به دلیل اعمال استانداردهای جدید موجب نابسامانی بازار می‌شود.

به گزارش «نماینده»، الهویردی دهقانی درباره افزایش قیمت ۲۵ محصول ایران خودرو از اول تیر با مصوبه شورای رقابت، گفت: متاسفانه بازار و صنعت خودرو طی ۲ دهه اخیر در دست مافیای خاصی می‌چرخد و این موضوع مشکلات بسیاری ایجاد کرده، به گونه‌ای که از شروع به کار دولت سیزدهم قیمت خودرو نزدیک به ۲ برابر افزایش یافته است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌ثبات در وزارت صمت و نبود استراتژی مشخص در زمینه مدیریت صنعت، تولید، تامین و توزیع خودرو موجب مشکلات کنونی شده است به گونه‌ای که دست خودروسازان در جیب مردم است و مردم از این وضعیت آسیب بسیاری می‌بینند که امیدوارم با تعیین تکلیف وزیر صمت و ساماندهی این وزارتخانه تصمیمات جدی برای ساماندهی این حوزه اخذ شود.

وی با بیان اینکه از افزایش قیمت خودرو به هر بهانه‌ای باید جلوگیری شود، به دلیل شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو اشاره کرد و افزود: اگر خودروسازان تاکنون استانداردها را رعایت نکردند مقصر هستند، چرا به بهانه‌های مختلف مانند رعایت استانداردهای جدید به قیمت خود می‌افزایند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه‌هایی مانند اعمال استانداردهای جدید توجیهی ندارد، اضافه کرد: در شرایطی که قیمت خودرو طی هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته، تصمیماتی مبنی بر افزایش قیمت خودرو به دلیل اعمال استانداردهای جدید موجب نابسامانی بازار و بدبینی مردم به مسئولان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس در قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو را نسخه کاهش قیمت‌ها دانست اگر وزارت صمت به درستی این قانون را اجرا می‌کرد، علاوه بر اینکه رقابت مناسبی در این زمینه ایجاد می‌شد، با توجه به اینکه عرضه خودرو افزایش می‌یافت، قیمت‌ها کاهشی می‌شد حال آنکه بی توجهی وزارت صمت در عمل به قانون و بی‌توجهی به واردات خودرو موجب این وضعیت شده است.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مسئولان وزارت صمت با اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، ثبات در بازار خودرو را رقم بزنند تا مصرف‌کنندگان بیش از این دچار زیان نشوند.

نظر شما