شناسهٔ خبر: 180971 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم مقامات سپاه عملیات روانی است/ دامن‌زدن به ایران‌هراسی هدف اصلی کاخ سفید

 علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد کاخ سفید با گنجاندن نام مقامات سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی‌اش تلاش می کند افکار عمومی دنیا را فریب دهد اما به نتیجه مطلوبش نخواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده برمی در واکنش به تحریم پنج شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس و مقامات ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت: کاخ سفید با گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی‌اش تلاش کرد افکار عمومی دنیا را فریب دهد اما به نتیجه مطلوبش نرسید.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها تلاش کردند با اقدام یاد شده به سیاست ایران هراسی در منطقه دامن بزنند اما مشاهده شد که این رویکرد شکست خورد زیرا بسیاری از ملت های آزادی خواه منطقه، امنیت کنونی خودشان را مدیون فرزندان ایران می دانند.

وی با اشاره به اینکه دکترین سیاست خارجی کاخ سفید مبتنی بر اعمال زور و فشار علیه کشورها و ملت های مستقل است، ادامه داد: در این راستا چند ماه پیش بود که گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنا به اروپایی ها نامه نوشتند تا نام سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی خودشان قرار دهند اما بازهم به نتیجه نرسیدند و حتی همپیمانان اروپایی آنها نیز از عواقب چنین اقدامی هراسان شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سپاه توانسته در حوزه های مختلف کشور را به قله های خودکفایی برساند که این موضوع سبب عبور از تحریم ها و محدودیت های کاخ سفید شده است، افزود: بنابراین باید اذعان کرد تحریم پنج شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس و مقامات ارشد سازمان اطلاعات سپاه از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اقدامی صرفا رسانه ای و عملیات روانی است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها به دلیل قدرت درون‌زای سپاه مجبور به عقب نشینی و برداشتن گزینه های مختلفشان از روی میز شدند، خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود سیاستمداران آمریکایی بجای فرار رو به جلو و اتهام زنی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست از توطئه چینی بردارند و به مشکلات داخلی مردمان خودشان برسند که امروزه دچار آسیب های زیادی شده اند./

نظر شما