شناسهٔ خبر: 180903 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شکل‌گیری ائتلاف نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه گامی در جهت ایجاد فرصت‌های اقتصادی

یعقوب رضا زاده یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه باعث برقراری امنیت تجاری و اقتصادی و ایجاد فرصت های اقتصادی می شود.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده با اشاره به اظهارات اخیر امیردریادار شهرام ایرانی درباره شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه گفت: با توجه به اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز در حوزه استحفاظات ما قرار دارد طبیعتا برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز موضوع مهمی است که باید به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز نیروی دریایی ارتش به دور دنیا گفت: این سفر موفقیت‌آمیز قدرت نیروی دریایی ارتش را به دنیا نشان داد که قطعاً ایران می تواند با تعامل با کشورهای همسایه پیش رو و سکان دار برقراری امنیت اقتصادی و تجاری در خلیج فارس و حتی آب های آزاد باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر این اساس شکل‌گیری ائتلاف نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه می‌تواند در برقراری امنیت منطقه و حوزه آبی کشورهای خلیج فارس تاثیرگذار باشد.

رضازاده با بیان اینکه این اتلاف می تواند فرصت اقتصادی را برای کشور ما فراهم کند، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت نفتی از خلیج فارس به سمت دنیا است، شکل گیری این ائتلاف در برقراری امنیت اقتصادی تاثیرگذار بوده و فرصت های اقتصادی را برای ایران ایجاد می کند.

نظر شما