شناسهٔ خبر: 180884 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیاست‌های ضدایرانی غرب مانع احیای برجام است

میرتاج الدینی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چندین مرتبه پیشنهادهای مختلفی را برای احیای برجام ارائه کرده اما زیاده خواهی های غرب و سیاست های تنش آفرین آمریکا مانع از احیای برجام شده است.

به گزارش «نماینده» سید محدرضا میر تاج الدینی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد پرونده هسته‌ای ایران و حل آن از طریق دیپلماسی، گفت: توافق هسته ای که سالیان گذشته میان کشورهای غربی و ایران انعقاد شد به عنوان یک سند بین المللی محسوب میشد که همه طرف ها باید به تعهداتشان در آن عمل می کردند اما آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از این اقدام رییس جمهور وقت آمریکا، شاهد اعمال شدیدترین بسته های تحریمی علیه ملت ایران بودیم که بر خلاف مفاد توافق هسته ای محسوب میشد و این مهم در حالیست که دیگر اعضای این توافقنامه مانند آلمان، فرانسه و انگلیس هیچ واکنشی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با صبر استراتژیک خودش به همه دنیا ثابت کرد پایبند به تعهدات بین المللی بوده و تعهدات برجام را به طور کامل اجرایی کرده است، ادامه داد: اکنون این سوال وجود دارد آمریکایی که دیگر عضو برجام محسوب نمی شود، چرا اصرار به بازگشت به توافق دارد و دم از دیپلماسی برجامی می زند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی اگر قرار باشد برجام مجددا احیا شود و شاهد بازگشت ایالات متحده به کشورهای عضو آن باشیم، ابتدا باید همه تحریم های ظالمانه برچیده شود، خسارات وارد شده به کشورمان جبران و سپس در مورد جایگاه کاخ سفید در برجام گفتگو صورت بگیرد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توافق هسته ای به دنیا ثابت کرد که غربی ها به تعهداتشان پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که تاکنون جمهوری اسلامی ایران چندین مرتبه پیشنهادهای مختلفی را برای احیای برجام ارائه کرده اما زیاده خواهی های غرب و سیاست های تنش آفرین آمریکا مانع از احیای برجام شده است.

نظر شما