شناسهٔ خبر: 180831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضازاده: گسترش روابط اقتصادی با اندونزی در خنثی‌سازی تحریم‌ها تاثیرگذار است

یعقوب رضا زاده یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزایش رابطه با کشورهای آسیایی را گامی در راستای مقابله با تحریم‌ها خواند و گفت: گسترش روابط با اندونزی باعث خنثی سازی تحریم‌ها می‌شود.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده با اشاره به سفر رئیس جمهور به اندونزی اظهار کرد: در چند ماه گذشته رئیس جمهور سفرهایی به کشورهای حاشیه دریای خزر، عضو شانگهای و همسایه داشت که این سفرها می‌تواند باعث تقویت روابط ما شود.

وی اضافه کرد: قطعا این سفرها می‌تواند دستاوردهایی در حوزه صادرات و واردات داشته باشد البته به شرط آنکه مطالبات ما پرداخت شود چون در حال حاضر مطالبات ما از درآمدهای حاصل از فروش نفت به برخی کشورهای همسایه برنگشته است قطعا بازگشت مطالبات باعث تقویت درآمدهای کشور و به دنبال آن بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش تورم می‌شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: باید برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب و اتحادیه اروپا نگاه عمیقی به کشورهای آسیا و حاشیه خزر و روسیه و چین و کشورهای دوست در شرق آسیا داشته باشیم تا بتوان با توافقات انجام شده مشکلات و کمبودها را رفع کرد.

به گفته رضازاده، گسترش روابط اقتصادی با کشور همسایه و آسیایی همچون اندونزی باعث خنثی سازی تحریم‌ها می‌شود.

نظر شما