شناسهٔ خبر: 180830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مالکی: توافقات جاکارتا و تهران در مسائل کلان آسیا تاثیرگذار خواهد بود

فدا حسین مالکی.jpg یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافقات جاکارتا و تهران می‌تواند در موضوعات مهمی همچون انرژی و اقتصاد در بلوک شرق، غرب و جنوب آسیا تاثیرگذار بوده و از همه مهم‌تر حضور بیگانگان در منطقه را کمرنگ‌تر کند.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اندونزی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب رئیس جمهور سفر به اندونزی است چون اندونزی یک کشور بزرگ اسلامی با موقعیت استثنایی در آسیا بوده که می‌تواند خیلی از معادلات منطقه‌ای را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری برهم زند.

وی ادامه داد: ارتباط دو کشور بزرگ اسلامی یعنی ایران و اندونزی و به دنبال آن توافقات انجام شده می‌تواند تحولی در منطقه به همراه داشته باشد و کمکی به مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: کشور اندونزی از کشورهایی است که در رقابت‌های تجاری و اقتصادی در دنیا جایگاه بسیار خوبی دارد و این موضوع می‌تواند در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر بعد از تحولات اخیر در منطقه به خصوص ارتباط ایران و عربستان سعودی این سفر می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد قطعا توافقات جاکارتا و تهران در جریان کشورهای بلوک شرق، غرب و جنوب آسیا و مسائل کلانی همچون انرژی و اقتصاد تاثیرگذار بوده و حضور بیگانگان در منطقه را کمرنگ‌تر می‌کند.

نظر شما