شناسهٔ خبر: 180792 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

علیزاده: کشورهای غربی پناهگاه تروریست‌ها در منطقه هستند

علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای غربی حامی تروریست و پناهگاه آن‌ها در منطقه هستند و همواره آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهند.

به گزارش «نماینده»، هیئت پارلمانی ایران که به ریاست علی علیزاده و همراهی غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، به منظور شرکت در نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، به میزبانی بحرین به منامه سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با «سانیا نیشتر»، رئیس هیئت پارلمانی سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی کشورمان گفت: ارتقای مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان همواره مورد توجه بوده و مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و غیره نیز بر اهمیت آن افزوده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی اخیر در پیشاور، کشورهای غربی را حامی تروریست در منطقه خواند و تاکید کرد: کشورهای غربی پناهگاه تروریست‌ها در منطقه هستند و همواره آنها را مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی از رأی منفی کشور پاکستان به قطعنامه کشورهای غربی با ادعای حقوق بشری قدردانی کرد و آن را استفاده ابزاری این کشورها در جهت اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه مناسبات مرزی، ترانزیت و حمل نقل جاده‌ای و ریلی میان سه کشور مهم ایران پاکستان و ترکیه و لزوم رفع مشکلات و تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

نوری قزلجه: پاکستان با ارائه راهکار، به بهبود وضعیت زنان در افغانستان کمک کند

غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه حدود ۱۲۰ سال پارلمان و قانونگذاری را دارد، بر آمادگی کشورمان در جهت تبادل تجربیات میان کشورهای همسایه و برادر به ویژه پاکستان تاکید کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی بهره‌مندی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی میان کشورها را ضروری دانست و گروه‌های دوستی پارلمانی را یکی از ابزارهای مهم در جهت استفاده از این پتانسیل عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و به ویژه افغانستان، ابراز امیدواری کرد که پاکستان بتواند با ارائه راه‌حلی به بهبود وضعیت زنان در افغانستان کمک کند.

تاکید رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان بر ایجاد پل ارتباطی مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی دو کشور

سانیا نیشتر، رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان نیز در این دیدار بر اهمیت همسایگی و در راستای حسن همجواری بر روابط سازنده و رو به رشد میان تهران و اسلام آباد تاکید کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در حل مسائل اجتماعی، ارتقای سطح آموزش و تحصیلات تکمیلی و همچنین مسائل بهداشتی را از مصادیق آن برشمرد و خاطر نشان کرد: ما به دنبال مکانیزمی برای ایجاد پل ارتباطی مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی فعال در پارلمان ایران و پاکستان هستیم تا از طریق آن امکان انتقال تجربه به صورت عملیاتی محقق شود.

رئیس گروه پارلمانی سنای پاکستان از آمادگی مجلس سنای این کشور برای حضور گروه دوستی پارلمانی ایران در پاکستان خبر داد و آن را گامی مهم در جهت بهره مندی از پتانسیل کشورمان در راستای موضوعات مورد اشاره دانست.

نظر شما