شناسهٔ خبر: 180783 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضازاده: افزایش روابط با کشورهای منطقه باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود

یعقوب رضا زاده یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش روابط ایران با کشورهای منطقه باعث گشایش‌هایی در اقتصاد کشور و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در ارتقاء روابط با کشورهای همسایه اظهار کرد: دولت رئیسی در سال جدید سیاست باز مبتنی بر ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه و بزرگ منطقه و تاثیرگذار در جهان اسلام به ویژه عربستان، امارات، عراق، قطر و عمان را در پیش گرفته است؛ این سیاست بسیار خوب و نویدبخش برای پایداری صلح در منطقه و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: این سیاست به نفع تمام کشورهای منطقه خواهد بود، ایران و عربستان هر دو از کشورهای بزرگ خاورمیانه و تاثیرگذار در جهان اسلام هستند که این توسعه روابط می‌تواند به امنیت پایدار در منطقه کمک کند. علاوه بر این در موضوع کنترل قیمت نفت و انرژی مرتبط هم تاثیر دارد. در کنار آن توسعه اینگونه روابط تاثیر منفی در نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه به دنبال خواهد داشت.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: با توجه به این‌که ایران با ۱۵ کشور همسایه است و طبق فرمایشات رهبری جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در تحولات سال جاری دارد ما باید به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه و همسایه باشیم چون نتیجه آن ترغیب سرمایه‌ گذاران و تجار و بازرگانان برای واردات و صادرات و افزایش مراودات اقتصادی است. وزارت خارجه می‌تواند از این فرصت برای توسعه روابط دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده کند لذا افزایش روابط ایران با کشورهای منطقه باعث گشایش‌های اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.

نظر شما