شناسهٔ خبر: 180771 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

وزیر ارتباطات در عمل به وعده‌ها موفق نبوده است/ همکاری قوا نباید مانع از پیگیری مطالبات مردم شود

کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همکاری میان مجلس و دولت نباید مانع اقدامات نظارتی نمایندگان و پیگیری حقوق و مطالبات مردمی شود.

به گزارش «نماینده»، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف متاسفانه با اشکالات عمده‌ای پیش‌ می‌رود و این اشکالات منجر به ضعف‌هایی شده که صدای گلایه و شکایت مخاطبان و ذی‌نفعان از عملکرد این وزارتخانه شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات در عمل به وعده‌های خود در زمان رأی اعتماد موفق نبوده و افزایش نارضایتی را به دنبال داشته است.

حسینی تصریح کرد: عدم توسعه متناسب و مطلوب در اینترنت ثابت در کنار کاهش محسوس و کندی سرعت اینترنت تلفن همراه نارضایتی قابل توجهی در میان مردم ایجاد کرد است.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: به خوبی مطلع هستیم که طی سال‌های گذشته به ویژه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا بخش زیادی از خدمات و تجارت در کشور بر بستر اینترنت انجام می‌شود و کسب و کارهای زیادی در شکل‌های گوناگون در این فضا ایجاد شده است، لذا ارائه یک اینترنت با کیفیت و متناسب با خدماتی که کاربران نیاز دارند یکی از نخستین نیازهای امروز جامعه است.

وی افرود: با این اوصاف اختلالات، کندی‌ها و قطعی‌های موجود در شبکه اینترنت گاهاً مانع از شتاب‌گیری و رونق فعالیت‌ها و کسب و کارها بر بستر اینترنت می‌شود.

حسینی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال مطرح شدن تقاضای استیضاح وزیر ارتباطات از سوی نمایندگان با توجه به مشکلات موجود در این حوزه، گفت: خب وزیر ارتباطات یکی وزرایی است که طرح استیضاح ایشان از سوی نمایندگان مطرح شده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است، اما فکر می‌کنم با توجه روند کارها بتوان قدری زمان بیشتری به وزیر داد تا به اصلاح روندها و پیشبرد برنامه‌ها و تحقق وعده‌های خود اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم همواره بنای خود را بر همکاری و تعامل با دولتمردان قرار داده و تلاش کرده کمتر به سمت اقدامات نظارتی حرکت کند اما این همکاری میان مجلس و دولت نباید مانع اقدامات نظارتی نمایندگان و پیگیری حقوق و مطالبات مردمی شود.

نظر شما