شناسهٔ خبر: 180751 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زندگی بدون برجام هم ادامه دارد

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آمریکا بداند فرصت بازگشت به توافق همیشگی نیست و ما یاد گرفتیم بدون برجام زندگی کنیم و اگر از این فرصت استفاده نکند با توسعه دانش صلح آمیز هسته‌ای درس بزرگی به آنها خواهیم داد.

به گزارش «نماینده»، مرتضی محمودوند با اشاره به سالروز خروج آمریکا از توافق هسته ای، اظهار داشت: مشکل اصلی غرب با ایران، توسعه دانش، استقلال و رفع وابستگی است. به گواه متخصصان هسته ای امروز به مرحله ای رسیده ایم که تمام چرخه دانش هسته ای را در کشور در اختیار داریم و همین موضوع باعث عصبانیت استکبار شده است.

وی افزود: اگر در موضوع علوم پیشرفته مانند استفاده از ظرفیت های دانش هسته ای، به غربی ها وابستگی داشتیم و از آنها کمک میخواستیم، فشار و یا تحریم ها به این گستردگی وجود نداشت اما وقتی راه استقلال را انتخاب کردیم شاهد ترور، تحریم و بدعهدی هستیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارشات مختلف طبق توافق و موازین بین المللی همکاری های لازم را انجام داد و محدودیت های مختلف را پذیرفت اما این محدودیت ها باعث نشد دانشمندان ما از تولید علم متوقف شوند لذا آمریکا به صورت یکجانبه از توافق خارج شد تا اقتصاد و دانش در کشورمان به صورت هم زمان توسعه پیدا نکند.

وی ادامه داد: ما یاد گرفتیم بدون برجام زندگی کنیم و غربی ها باید بدانند فرصت ها برای بازگشت همیشگی نیست و اگر از پنجره توافق استفاده نکنند با پیشرفت دانش صلح آمیز هسته ای و ایستادگی درس بزرگی به آنها خواهیم داد.

نظر شما