شناسهٔ خبر: 180748 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سفر رئیس جمهور به سوریه نویدبخش همکاری‌های اقتصادی/ برگ نوینی در مراودات بین ایران و سوریه رقم خورد

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برگ نوینی در مراودات بین ایران و سوریه و تحولات منطقه با سفر رئیس دولت ایران به دمشق رقم خورد، گفت: این سفر نوید بخش همکاری‌های سازنده و متقابل اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه، گفت: برخی کشورهای منطقه و جهان دنبال فروپاشی سوریه بودند اما این کشور با نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در به ثبات و امنیت دست یافت، سوریه بدون حضور ایران نمی‌توانند در منطقه اهداف خود را دنبال کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه نشان داد که مقاومت نتیجه بخش است. جبهه کفر و استکبار جهانی، وعده سرنگونی نظام سوریه را سر داده بودند و در طول یک دهه اخیر فشارها و جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم سوریه مرتکب شدند اما با پایداری ملت بزرگ سوریه،‌ نظام مقتدر و مدیریت حکیمانه بشار اسد و انسجام جبهه مقاومت و کمک‌های دوستانه جمهوری اسلامی ایران شاهدیم که مردم و نظام سوریه و جبهه مقاومت پیروز این میدان هستند.

وی با بیان اینکه سفر هیات دولت ایران به سوریه دریچه های جدیدی را برای مراودات اقتصادی و تجاری بین دو کشور باز خواهد کرد، گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان زمینه حضور فعالان اقتصادی در سوریه را فراهم خواهد کرد و این یک مزیت ویژه برای ما و مردم سوری است. این سفر به هم افزایی و هماهنگی ایران و سوریه در موضوعات سیاسی و سایر تصمیمات منطقه ای و فرامنطقه ای نیز اثربخش خواهد بود.

سلیمی معتقد است: یک برگ نوین در مراودات بین ایران و سوریه و تحولات منطقه با سفر رئیس دولت ایران به دمشق رقم خورد که نوید بخش همکاری های سازنده و متقابل و به طور جدی تر خواهد بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بازسازی سوریه، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک متحد راهبردی سوریه می‌تواند با نقش آفرینی در دوره بازسازی این کشور ضمن افزایش همبستگی دو ملت و تقویت اقتصادی محور مقاومت، حضور خود را در منطقه غرب آسیا از لایه نظامی-امنیتی به لایه اقتصادی گسترش دهد.

نظر شما