شناسهٔ خبر: 180731 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لایحه نحوه برگزاری تجمعات در مجلس به کجا خواهد رسید؟

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اعلام وصول لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها در مجلس، تلاش خواهیم کرد تا طرح مجلس در این زمینه را با لایحه دولت ادغام کنیم تا قانونی جامع به تصویب برسد.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی با بیان اینکه اخیرا لایحه نحوه برگزاری تجمعات از سوی دولت به مجلس آمده ولی هنوز به طور رسمی اعلام وصول نشده است، اظهار داشت: هر زمان که این لایحه اعلام وصول شود در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار خواهد گرفت و سپس به صحن می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مدت‌ها است که طرح برگزاری تجمعات را در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: اعتقاد ما در مجلس این است که لایحه ای که از سوی دولت در مسائل کلیدی ارائه می شود، عملیاتی تر از طرح است. سعی می کنیم لایحه دولت را در کنار طرحی که کمیسیون امور داخلی آماده کرده به صورت جدی و کارشناسانه مورد بررسی قرار داده و از نظرات مرکز پژوهش های مجلس و نخبگان در این زمینه استفاده خواهیم کرد تا خروجی خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: کمیسیون سعی می کند تا موارد طرح مجلس را در لایحه دولت بگنجاند. کمیسیون آمادگی کامل را دارد تا در اولین فرصت این لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما