شناسهٔ خبر: 180702 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دهقانی: پیام مشخص سفر رئیسی به سوریه این است که دست برتر منطقه هستیم

الله‌وردی دهقانی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه این پیام مشخص را داشت که در منطقه دست برتر را داریم و پویا و زنده بر دشمنان چیره گشته و این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، الله وردی دهقانی در خصوص آثار سفر رئیس جمهور به سوریه بر آینده کشورمان و منطقه، بیان کرد: این سفر ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد مهم آن این است که برای توسعه روابط با عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه هماهنگی هایی انجام می شود.

سفر رئیسی به سوریه پیام روشنی برای مخالفان بشار اسد داشت

وی افزود: در گذشته این کشورها سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کرده و روابطشان را به حداقل کاهش داده بودند اما سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه پیام های روشنی برای دنیا و مخالفان بشار اسد دارد و همچنین پیام روشن و مثبتی نیز برای محور مقاومت دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیام دیگر این سفر این است که در منطقه ای که بحث اشغال و تحت سلطه درآوردن آن توسط آمریکا و همدستانش در منطقه مطرح بود، با سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه این نقشه آنها شکست خورد و نتوانستند این کار را انجام دهند و بدین ترتیب بر مشکلات پیش آمده توسط کشورهای غربی و همدستانش فائق آمدیم.

ایران ثابت کرده از متحدان خود تا پای جان دفاع می کند

دهقانی با بیان اینکه الان زمان بازسازی کشور سوریه در عرصه اقتصادی و صنعتی و بازگشتن به سمت کشورهای عربی و منطقه است، تصریح کرد: سفر رئیسی به سوریه این پیام مشخص را دارد که در منطقه دست برتر را داریم و پویا و زنده بر دشمنان چیره گشته و از این به بعد هم این رویکرد ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش آفرینی ایران در منطقه غرب آسیا گفت: ایران ثابت کرده که از متحدان خود تا پای جان دفاع و حمایت می کند و مثل کشورهای غربی نیست که فقط دنبال منافع خود و دوستانش باشد.

نظر شما