شناسهٔ خبر: 180691 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمایت آمریکا از آزادی عمل اسرائیل در مقابل ایران نقض حقوق بین الملل است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه غرب و رژیم صهیونیستی جرأت حمله به ایران را ندارند، اظهار داشت: حمایت آمریکا از آزادی عمل اسرائیل در مقابل ایران نقض حقوق بین الملل است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه آمریکا به اسرائیل آزادی عمل در مقابل ایران داده است آن هم به دلیل ادعای واهی آنها مبنی بر تولید سلاح هسته ای توسط ایران، گفت: مواضع غربی ها عمدتا غیر عقلانی و خلاف موازین و حقوق بین الملل است. آمریکایی ها به رژیم صهیونیستی که عضو NPT نیست و به صورت غیر قانونی به سلاح هسته ای دست پیدا کرده این آزادی عمل را می دهد تا کشوری که عضو NPT است و در چارچوب و مقررات آن از انرژی اتمی استفاده صلح آمیز می کند را تهدید کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس تاکید کرد: چنین حمایت و آزادی عمل دادن در واقع نقض آشکار قوانین و حقوق بین الملل و به سخره گرفتن تمام موازینی است که غربی ها ادعای رعایت آن را دارند.

وی اظهار داشت: اگر به این مسئله نگاه واقع بینانه داشته باشیم رژیم صهیونیستی و غربی ها سال ها است برای خودشان این آزادی عمل را قائل بودند که به هر کشوری حمله کنند، نمونه آن حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، سوریه و عراق و اشغال سرزمینی فلسطین، مصر و اردن است، این موارد کارنامه آزادی عمل دادن آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

این نماینده با تاکید براینکه غربی ها جرأت حمله به ایران را ندارند، توضیح داد: علت عدم حمله رژیم صهیونیستی و غربی‌ها تاکنون به ایران برای این است که جرأت حمله ندارد، غربی ها و آمریکایی ها می دانند اگر رژیم صهیونیستی حمله کند پاسخ ایران از حد تصور غربی ها و رژیم صهیونیستی، سخت تر و کشنده تر خواهد بود.

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: این اظهارنظرها بیشتر خوراک تبلیغاتی برای غربی ها است که می خواهند بگویند در مذاکرات و در مقابل ایران در موضع ضعف نیستند اما ما و آنها می دانیم که در مذاکرات بد و غیر معقول عمل کردند و هم به منافع خودشان آسیب زدند و هیچ حاصلی از این فرایند خرابکاری، تهدید و تحریم برای آنها فراهم نشده و ایران است که مسیر خود را طی می کند.

وی بیان کرد: این صحبت های غربی ها بیشتر ماهیت ضد حقوقی، ضد صلح، ثبات و امنیت جهانی دارد و همچنین رفتارهای خلاف موازین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و اصول مصرح در مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حمایت عضو رسمی آژانس از رژیمی که عضو آن نبوده و غیرقانونی به سلاح هسته ای دستیافته است، بیش از گذشته ماهیت غرب را در جهان افشا می کند، نشان می دهد ما با چه کسانی طرف هستیم و آنچه را که می گوییم تا چه میزان درست بوده و حرف ایران در مقابل غربی ها تا چه اندازه منطقی و معقول بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اندیشکده واشنگتن گفت که تعهد آمریکا به اسرائیل خلل‌ناپذیر است. وی همچنین مدعی شد ما برای ایران روشن کرده‌ایم که این کشور هرگز اجازه تولید بمب هسته‌ای را نخواهد داشت. سالیوان همچنین گفت که برنامه هسته‌ای ایران به صورت چشمگیری توسعه یافته و آن را تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه‌ و جهان، از جمله آمریکا خواند.

نظر شما