شناسهٔ خبر: 180657 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توافق صهیونیست‌ها و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران سبب بی‌اثر شدن برجام می‌شود

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به اسپانیا امری قابل تامل است زیرا این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به پشت پرده های توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با برنامه هسته ای ایران مخالف بوده و همواره تابع استانداردهای دوگانه ایالات متحده بوده اند لذا این اقدام غیرمنتظره محسوب نمی شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میان تروئیکای اروپایی و دیگر کشورهای قاره سبز فرق وجود ندارد و آنها همواره تلاش می کنند با صهیونیست ها نیز هماهنگ باشند، اظهار کرد: بنابراین نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به اسپانیا امری قابل تامل است زیرا این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد اروپایی ها و ایالات متحده در مقابل ایران نقش پلیس خوب و بد بازی می کنند و با اقدامتشان در مواجهه با برجام سبب تضعیف، بی اثر شدن و بلاموضوع شدن توافق برجام شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین ان.پی.تی و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هایش را پیگیری خواهد کرد، افزود: به عبارتی هر کشوری حق دارد برنامه هسته ای خودش را به صورت صلح آمیز توسعه دهد و این مهم در حالیست که توانمندی ایران در حوزه بومی بوده و قابل تحریم از سوی آمریکایی ها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد تحریم های اقتصادی و سیاسی که از سوی آمریکایی ها در زمان خروج از برجام نیز اعمال شد، اکنون در حال بی اثر شدن است زیرا کشورهای دنیا درصدد توسعه و احیای روابط خود با جمهوری اسلامی هستند و این امر بیانگر پشت کردن همپیمانان کاخ سفید به سیاست های یکجابنه گرایانه این کشور است.

نظر شما