شناسهٔ خبر: 180656 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیشترین حمایت‌ها از معلمان و فرهنگیان در مجلس یازدهم صورت گرفته است

شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تمام دغدغه مجلس یازدهم ارتقای شأن و منزلت معلمان است، گفت: دولت به عنوان دو بال قانون‌گذاری، نظارتی و اجرایی دغدغه معلمان را به خوبی درک و به منظور رفع این دغدغه‌ها و مشکلات به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کند.

به گزارش «نماینده»، مهدی شریفیان با تبریک روز معلم، گفت: معلمان نقش مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه دارند و باید پذیرفت معلمی شغل انبیاست و به این واسطه ضرورت دارد که از مهمترین و تأثیرگذارترین قشر جامعه حمایت‌های معنوی، قانونی و معیشتی انجام شود تا بتوانند به ایفای نقش حداکثری در کشور و تعالی کشور بپردازند.

وی افزود: بیشترین حمایت‌ها از معلمان و فرهنگیان در مجلس یازدهم صورت پذیرفته، حمایت‌هایی که واقعاً کم‌سابقه بوده است. مجلس و دولت به عنوان دو بال قانونگذاری، نظارتی و اجرایی دغدغه معلمان را به خوبی درک می‌کنند و به منظور رفع این دغدغه‌ها و مشکلات به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنند. به خوبی می‌دانیم شرایط معیشتی معلمان مناسب نیست و اینکه عده‌ای در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند ولی نوع قرارداد کاری آنها استوار و محکم نیست این موضوعات موجب ناراحتی نمایندگان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم به منظور ارتقای شأن و منزلت معلمان گام‌های سازنده‌ای را برداشته و تصویب همسان‌سازی حقوق معلمان بازنشسته و رتبه‌بندی معلمان بخشی از این گام‌هاست و برای بهتر شدن وضعیت معلمان و فرهنگیان کشور بیش از این تلاش خواهیم کرد.

شریفیان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جامعه را باید جزئی از خانواده آموزش و پرورش دانست، گفت: منظور این نیست که همه جامعه معلم هستند یا به نوعی کارمند آموزش و پرورش بلکه منظور این است در هر خانواده‌ای به نوعی یک یا دو دانش آموز وجود دارد که مستقیم و غیرمستقیم از شرایط آموزش و پرورش تأثیر می‌پذیرند و اگر مشکلات بودجه‌ای این وزارتخانه و مشکلات معیشتی کارکنانش به ویژه معلمان رفع شود تأثیر مستقیمی بر ارتقا و بهبود کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت خواهد داشت.

نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند کادر تخصصی است

وی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند کادر تخصصی است و باید در این وزارتخانه شایسته‌سالاری وجود داشته باشد و معلمانش هر روز از لحظ کیفی شرایط بهتری پیدا کنند، گفت: وقتی معلمی دغدغه معیشتی داشته باشد به طور قطع نمی‌تواند آن طور که باید به امر مقدس تعلیم و تربیت بپردازد و حتی امکان دارد آموزه‌های غلط و خارج از عرف را به کودکان و نوجوانان ما منتقل کنند بنابراین ضرورت دارد مشکل معیشتی معلمان رفع شود و از سوی دیگر از لحاظ تخصصی شرایط تدریس بهبود پیدا کند.

وزارت آموزش و پرورش از کمبود امکانات آموزشی و مدارس به‌روز رنج می‌برد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم روبرو است و از کمبود امکانات آموزشی و حتی مدارس به‌روز رنج می‌برد؛ در دولت سیزدهم گام‌های خوبی برای حل این مشکلات برداشته شده و انصافاً این اقدامات قابل قیاس با دولت‌های قبل نیست و با وجود اینکه خود دولت با برخی مشکلات مواجه است اما نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات این وزارتخانه مهم و اثرگذار دارد و درصدد رفع محرومیت آموزشی در مناطق محروم برآمده است؛ در این مسیر مجلس از دولت پشتیبانی می‌کند و تمام تلاش مجلس این است که شأن و منزلت معلمان حفظ شود.

نظر شما