شناسهٔ خبر: 180650 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سفر رییس جمهور به سوریه تحکیم جبهه مقاومت و کمک به اقتصاد و سیاست دو کشور است

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه را سبب تحکیم جبهه مقاومت و کمک به اقتصاد و سیاست دو کشور عنوان کرد و گفت: سفر آیت الله رییسی در این مقطع برای بازسازی کشور سوریه بسیار موثر است.

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی قدوسی درباره سفر رییس جمهور به سوریه که قرار است فردا (۱۳ اردیبهشت ماه) انجام شود، اظهار داشت: پس از ۱۳ سال رییس جمهور ایران اسلامی به سوریه سفر خواهد کرد و ای کاش در زمان دولت یازدهم و دوازدهم حداقل یک سفر به سوریه داشت تا جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از جمله تعطیلی دیپلماسی کشور در دولت گذشته، تعطیلی دیپلماسی حوزه مقاومت بود که در حقیقت بی توجهی و بی‌مهری به کشورهای عضو جبهه مقاومت از جمله سوریه را رقم زد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: در این ۴۴ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، کشورهایی نظیر سوریه و مردم مظلوم سرزمین فلسطین پشتوانه مهمی برای جبهه مقاومت بودند و جنگ‌های نیابتی که رژیم صهیونیستی و غرب با حمایت از داعش در سوریه آغاز کردند، به دلیل حمایت مردم سوریه از جبهه مقاومت صورت گرفت.

قدوسی سفر رییس جمهور به سوریه را نقطه اوج سفرهای آیت الله رییسی و استراتژیک دانست و گفت: در این مقطع که پیروزی بسیار بزرگی برای جبهه مقاومت در همه عرصه‌ها به وجود آمده است، رییس جمهور به این کشور سفر خواهد کرد چرا که برنامه‌ها و حرکت‌های ایران و سوریه مشترک شده و جبهه واحدی علیه دشمنان خود تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه امروز غزه از کرانه باختری جدا نیست، یادآور شد: قدس شریف هم از غزه و کرانه باختری جدا نیست و سوریه و لبنان به تمام این مناطق متصل است و یمنی‌ها هم در کنار این کشورها جبهه واحدی را شکل دادند که سبب شکست جبهه متحد عبری، عربی، غربی علیه جبهه مقاومت شده است.

قدوسی با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها و غربی‌ها اعتراف می‌کنند که بشار اسد و مردمش پیروز شدند، افزود: سفر آیت الله رییسی در این مقطع از نظر سیاسی، امنیتی و راهبردی برای آزادی قدس بسیار موثر است و بُعد دوم آن بازسازی کشور سوریه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کشور سوریه در جنگ بسیار تخریب شد، اضافه کرد: بازسازی کشور سوریه با تحرک بخش خصوصی فرصت مناسبی برای ارائه خدمات عمرانی و اقتصادی به ویژه در بخش صنعت ساختمان و به دست گرفتن بازار اقتصادی سوریه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: در بازدید از شهر حلب سوریه نیمی از این شهر با خاک یکسان شده است و دولتمردان سوریه به دولت دوازدهم پیشنهاد دادند که کار بازسازی این شهر را بر عهده بگیرند که در این صورت دو برابر مبلغ پیشنهاد شده به کشورهای اروپایی به ایران پرداخت خواهد شد. ولی دولت قبل در این باره تلاشی نکرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفتگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

دیدار و گفتگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

این نخستین سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه پس از ۱۳ سال است.

نظر شما